دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۵۱۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تولید نان باید در کشور صنعتی شود/سیلوهای روباز عاملی برای کاهش کیفیت نان

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تولید نان باید درکشور صنعتی شود، گفت:محصول گندم باید از زمان تولید تا مصرف مدیریت شود تا نانی که بدست مردم می رسد دارای کیفیت بهداشتی بهینه باشد.

رسول خضری درباره  وضعیت  تولیدنان  درکشور،گفت:ما باید تلاش کنیم که زنجیره های غذایی با کیفیت بهینه  را وارد گردونه مصرف شود و این درحالی است ما در شرایطی در محصول گندم خودکفا شدیم که هنوز سیلوهای مدرن نداریم.

گندم در سیلوهای رو باز نگهداری می شود

نماینده  مردم  سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گندم ها نباید در سیلوهای  باز نگهداری شوند،تصریح کرد: گندم در سیلوهای باز در شرایط بهینه نگهداری نمی شود و بطورحتم  این موضو ع برکیفیت نان  بی تاثیر  نیست.

 وی با بیان اینکه نظارت برنحوه پخت و پز نان باید در دستور کار قرار گیرد،یادآورشد: نان باید با رعایت استاندارد بهداشتی بدست مشتری  برسد؛زیر ا نان  جزو مواد غذایی است  که  هر روز در سبد موادغذایی تمام  اقشار جامعه  به مصرف می رسد و این درحالی است که تولید نان در کشور باید صنعتی شود،زیرا  سالانه حجم زیادی از نان  را به علت پرتی از دست می دهیم.

نماینده مردم سردشت در مجلس ،خاطرنشان کرد:محصول گندم باید از زمان  تولید تا مصرف  مدیریت شود تا  نانی که  بدست مردم  می رسد دارای کیفیت بهداشتی  بهینه باشد و این درحالی است نرخ نان باید تک نرخ باشد تا تعیین نرخ نان برحسب استاندارهای  عادلانه  تعیین شود.

عضوکمیسیون بهداشت  و درمان  مجلس مجلس با بیان اینکه بحث نان در زنجیره  غذایی کشور حیاتی  است،گفت: تولیت نان  با دولت است و  این درحالی است که ما در زمینه تولید گندم  خودکفا شدیم ؛ پس  بدیهی است  مردم نباید  نان  را  گران بخرند.
(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها