دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۵۱۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید کنندگان ماهیان گرم آبی در انتظار به سر می برند

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت:باتوجه به فصل کشت ماهیان گرم آبی پیش بینی می شود که در صورت تامین به موقع نهاده ها و سرمایه در گردش ،با افزایش تولید مواجه شویم.

حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی  با اشاره به وضعیت تولید ماهیان گرم آبی اظهار داشت: در سال جاری، با توجه به بارش های مناسب پیش بینی می شود که در صورت تامین نهاده ها و حل مشکلات سرمایه در گردش تولید با افزایش 15 الی 20 درصدی همراه باشد.

وی افزود: تولید ماهیان گرمآبی در سال 94 در مقایسه با سال ماقبل خود  به سبب مشکلات نقدینگی و تامین نهاده ها با کاهش 5 درصدی همراه بوده، به طوریکه به مرز 146 هزار تن رسیده است.

آقازاده با اشاره به وضعیت صادرات بیان داشت: با توجه به آنکه عمده صادرات ماهیان گرم آبی به عراق است، می توان گفت که سال گذشته به سبب ناامنی های عراق، سخت گیری های صادراتی و افزایش هزینه های تولید کنندگان صادرات با افت 8 درصدی همراه بوده است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی ادامه داد: باتوجه به آنکه فصل کشت ماهیان گرم آبی با برداشت نهاده های کشاورزی همراه است، باید گفت که در صورت تامین به موقع نهاده ها علاوه بر کاهش هزینه ها تولید هم از افزایش نسبی برخوردار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که شیلات چه تمهیداتی برای تامین نهاده های این بخش به کارگرفته، بیان کرد: شیلات ایران در بحث تامین نهاده ها دخالتی ندارد و گفتنی است که در بخش صادرات محصول هم نه تنها کمکی به صادرکنندگان این بخش ارائه نمی دهد، بلکه با قوانین سخت گیرانه کارشکنی های هم به وجود می آود و در حالیکه تمام همت خود را در راستای صادرات محصولات شیلاتی به روسیه به کارگرفته اما توفیق چندانی در این زمینه نداشته ایم./  باشگاه خبرنگاران جوان؛
(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها