دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۵۱۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

بلاروس، مشتری کالای مازندرانی شد

به گزارش فودنا، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان مازندران با بیان اینکه نقشه راه توسعه روابط در کشور بلاروس طی سال گذشته باتراز تجاری 75 میلیون دلار بوده، افزود مقرر گردید تا این رقم تراز طی دو سال به 250 میلیون دلار برسد.

محمد محمد پور عمران با بیان اینکه روابط همکاری ایران و بلاروس به سرمایه گذاری و تجارت بر می گردد تا همکاری های متقابل سطح این روابط بیش از پیش ارتقا یابد، اظهار کرد: شرکت های ایرانی در بلاروس نزدیک به 800 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند که عمده آن مربوط به مرکز لجستیک، دامپروری ده هزار راسی می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان مازندران  با بیان اینکه نقشه راه توسعه روابط در کشور بلاروس طی سال گذشته باتراز تجاری  75 میلیون دلار بوده، افزود مقرر گردید تا این رقم تراز  طی دو سال به 250 میلیون دلار برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران طرح تولید ماشین آلات سنگین معدنی در ایران با همکاری بلاروس را از دیگر موارد توافق بر شمرد و تصریح کرد: این عوامل می تواند ابعاد جدیدی به گسترش همکاری ها بدهد.

دکتر محمد پور عمران خاطر نشان کرد: همچنین افزایش صادرات کالاهای ایرانی به بلاروس یکی دیگر از طرح های مشترک بین دو کشور در مذاکرات بوده که زمینه های مختلف سرمایه گذاری را فراهم می کند .

دکترمحمدپور با اشاره به اینکه بلاروس عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا می باشد بنابراین هرگونه فعالیت دربلاروس به منزله فعالیت درحوزه اوراسیا بویژه روسیه می باشد وهمچنین  اینکه کشور بلاروس نیازمند محصولات کشاورزی به ویژه میوه و سبزیجات در این استان است ، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی آب و هوایی استان مازندران، زمینه ارتباط تجار مازندرانی در زمینه صادرات به بلاروس فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه کشور بلاروس به شدت خواهان صادرات گوشت قرمز به ایران است خاطر نشان کرد : با وجود اینکه زمینه مجوز گوشت قرمز از کشور بلاروس به ایران صادر نشده ، آنها به شدت در صدد هستند تا این اتفاق در ایران بیفتد.

وی نقشه راه همکاری بین دو کشور، ایجاد تسهیلات برای شرکت های ایرانی در بلاروس و برقراری روابط بانکی با توجه به رفع تحریم ها علیه هر دو کشور را از دیگر موارد پیش بینی شده در نقشه را ه توسعه همکاری ها خواند.

(دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها