دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۸
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۴۹۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی

تدوین استاندارد اجباری نبات در دست اقدام است

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: بنا به خواسته بخش خصوصی تولید نبات در خراسان رضوی تدوین استاندارد اجباری برای این محصول در دستور کار قرار گرفته و جوانب مختلف آن در حال بررسی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان صنعتی نبات خراسان رضوی، علیرضا جمیع با اشاره به اینکه هم اکنون نیز برای نبات استاندارد تشویقی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:  تولیداتی که دارای علامت استاندارد تشویقی هستند از شاخص‌های کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به عنوان محصولات صادراتی شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون چند واحد صنعتی در خراسان رضوی اقدام به تولید نبات استاندارد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: تولیدات این واحدها به لحاظ آزمایشگاهی مورد سنجش قرار گرفته و شاخص‌های مختلف کیفیت در آنها به طور دقیق بررسی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی تدوین استاندارد اجباری برای تولید نبات را درخواست انجمن نبات خراسان رضوی دانست و افزود: اقدامات مربوط به این حوزه در دست بررسی و اقدام بوده و در صورت تصویب در کارگروه‌های مربوطه اجرایی می‌شود.

جمیع ادامه داد: البته نبات در استان‌های دیگری از جمله آذربایجان شرقی، یزد و اصفهان نیز تولید شده و باید در این حوزه نظرات این استان‎ها نیز جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات نبات کیفیت تولیدات به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: نماینده سازمان استاندارد در گمرک حضور داشته و به ویژه در مورد بحث‌های مربوط به رنگ و میزان شکر موجود در آنها سنجش‌هایی را انجام می‌دهد لذا بهتر این است که مردم از محصولاتی که دارای نشان استاندارد تشویقی بوده و یا جنبه صادراتی دارند برای اطمینان از کیفیت آنها استفاده کنند که در این حوزه چند واحد تولیدی بسیار قوی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها