شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۴۷۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

مصرف لبنیات سنتی باعث افزایش تب‌مالت می‌شود

مصرف لبنیات سنتی و فله‌ای از نظر رییس جامعه دامپزشکان عامل افزایش بیماری تب مالت است، چرا که به گفته وی این نوع لبنیات عمدتا از شیرخامی تولید می‌شود که از کیفیت پایین‌تری برخوردارند و از سوی کارخانه‌های تولید‌کننده لبنیات خریداری پس زده می‌شود.

 پیام محبی در نشست خبری نوزدهمین کنگره ملی دامپزشکی که دوشنبه - ششم اردیبهشت‌ماه - در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخلاف تصور برخی که گمان می‌کنند لبنیات سنتی، ارگانیک و باکیفیت‌تر از لبنیات پاستوریزه تولید شده از سوی صنایع لبنی است باید گفت که هیچ محصول ارگانیکی در ایران تولید نمی‌شود و کارخانه‌های لبنی به خاطر افزایش کیفیت و تولیدات برند خود هم که شده شیر خام باکیفیت‌تر را از دامداران خریداری می‌کنند و شیر خامی که صنایع لبنی به دلیل کیفیت پایین آن را خریداری نمی‌کنند و پس می‌زنند سر از مراکز عرضه لبنیات سنتی در می‌آورد.

وی افزود: مردم باید بدانند لبنیاتی مصرف کنند که بتوانند به آن اطمینان داشته باشند و در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری داشته باشد.

ایران بیشترین فارغ‌التحصیل دامپزشکی را در جهان دارد
رییس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد: ایران بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در جهان را دارد که مشکلاتی از نظر ذهنی، فکری و اشتغال را برای آنها در پی دارد، چرا که براساس برآوردی که در کمیسیون ماده 19 قانون افزایش بهره‌وری صورت گرفته سالانه به 450 نفر فارغ‌التحصیل دامپزشکی نیاز داریم در حالی که 1600 تا 1800 نفر در هر سال در این رشته و گرایش‌های مختلف آن فارغ‌التحصیل می‌شوند.

محبی تصریح کرد: ناظران بهداشتی در مراکز تولید وعرضه دام و فرآورده‌های خام دامی باید از نظر مالی استقبال نسبی داشته باشند که براین اساس به هیچ وجه نباید با کارفرمای خود به صورت مستقیم ارتباط مالی برقرار کنند که در این راستا می‌توان از کارفرمایان حقوق ناظران را دریافت کرد و به صندوقی واریز کرد تا بتوان از این طریق ناظران تا حدودی مستقل از کارفرمایان شوند.

وی با بیان این‌که نبود امنیت شغلی دامپزشکان باعث افزایش تخلفات در این حوزه می‌شود، گفت: قانون افزایش بهره‌وری مفاد زیادی دارد که تاکنون اجرایی نشده است، اما اگر قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات صنفی جامعه دامپزشکان حل خواهد شد./ ایسنا
(شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۶:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها