چهارشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۵
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۴۵۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

ورود آ بمیوه عربی به کشور ممنوع شود

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه ورود آ بمیوه عربی به کشور ممنوع شود،گفت: صادرات روغن خوراکی و آبمیوه از عربستان توجیه منطقی ندارد.

موید حسینی صدر   درباره  وضعیت صنایع  غذایی  در کشور ،گفت:ما شاهد واردات  آبمیوه عربی  به کشور هستیم و این امر تمسخر آمیز است  و این در حالی است بسیار ی از روغن های موجود  در بازار منشا عربی دارند.

نماینده  مردم  خوی  وچایپاره در مجلس شورای  اسلامی، تصریح کرد:  اما حضور آبمیوه های عربی در بازار مواد غذایی کشورمان  به هیچ وجه  نمی تواند برای اقتصاد ما  دستاوردی داشته باشند؛زیرا  واردات  مواد غذایی از عربستان  به  نوعی  اهانت به تولیدکنند داخلی است.
 

تعرفه واردات  روغن های خوراکی  باید بازنگری شود

حسینی صدر ،ادامه داد: برچه مبنایی آبمیوه و روغن های خوراکی از عربستان وارد می شود؛ این امر نادیده گرفتن  توان تولید داخلی  است و این در حالی است ما باید در وهله  اول از  واردات بی رویه جلوگیری کنیم  و در گام  بعدی با حمایت از تولید داخلی انواع آبمیوه و روغن خوراکی را با برند اختصاصی کشور مان  تولید کنیم.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد:تعرفه واردات روغن های خوراکی  باید  بازنگری شود و به مردم آگاهی داده شود  که محصولات  داخلی ( روغن  و آبمیوه ) داخلی را مصرف کنند، زیرا واردات آبمیوه  و روغن های خوراکی عربی با توجه به  ظرفیت های بیشماری که  کشورمان در زمینه  صنایع غذایی  دارد  ،بسیار تلخ است.
(چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها