دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۱:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۴۴۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر عامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی و روستایی

تعاونی‌های کشاورزی و روستایی پیش قراولان اقتصاد‌مقاومتی / خروج از تحریم بانکی و امکان دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی

به گزارش فودنا محمدرضا رئیسی نژاد در نشست خبری به خبرنگاران گفت: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی وزارتخانه توانسته در رشد مثبت عملکرد کشاورزی سهیم و موثر باشد چرا که تامین بسیاری از نهاده های کشاورزی و توزیع مناسب آن در زنجیره تولید در تعاونی ها موجب پیشرفت در این حوزه شد و باید اذعان داشت تعاونی های کشاورزی و روستایی پیش قراولان شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فودنا، رئیسی نژاد، مدیر عامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی و روستایی اظهار داشت: افزایش 68 درصدی خرید گندم و افزایش 5 / 13 درصدی تولید محصولات کشاورزی که اعضا شرکت های تعاونی روستایی هم نقش به سزایی در آن داشتند موجب شد تا آمار تولید محصولات کشاورزی از مرز 112 میلیون تن بگذرد و مجموعه وزارت کشاورزی، معاونت ها و سازمان های تابعه به عنوان موفق‌ترین دستگاه اجرایی کشور در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی طی 2 سال گذشته مطرح باشد که این حرکت امید بخش را به همه تبریک می گویم.

 

محمدرضا رئیسی نژاد  ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در سال جاری و سال های آینده در تثبیت قیمت و مقاوم سازی زیرساخت ها به ویژه حفظ  و ارتقا شده 5 / 4 الی 5 درصدی بخش کشاورزی موفق شویم.

گام جدید و امیدبخش  دیگر وزارتخانه افزایش تعرفه های کالاهای وارداتی است که قاعدتا موجب رونق بیشتر محصولات داخلی می شود و امیدواریم تراز بازرگانی کشور را امسال بیش از پیش مثبت نماید.

باید اذعان داشت که اتحادیه مرکزی تعاون روستایی به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی وزارتخانه توانسته در رشد مثبت عملکرد کشاورزی سهیم و موثر باشد چرا که تامین بسیاری از نهاده های کشاورزی و توزیع مناسب آن در زنجیره تولید در تعاونی ها موجب پیشرفت در این حوزخ شد و در ادامه این مسیر، در نظر داریم با مساعدت وزیر محترم، شرکت خدمات حمایتی را با همه اختیارات و محدوده وظایف و امکاناتش در اختیار بگیریم تا دایره این خدمات رسانی وسیع تر شود و در حال حاضر نیز بیشتر بذرهای مورد مصرف کشاورزی در مجموعه های تعاون روستایی تولید می شود.

در ادامه ایشان افزودند: با توجه به توانمندی اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در تلاشیم قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در 15 استان کشور در سال 95 در مسیر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه با داشتن شرکت کارگزاری بورس، این توانایی را دارد که از طریق فعال کردن و احیای تالار بورس، محصولات کشاورزی را بدون فسادپذیری و با بالاترین بازده اقتصادی در کمترین زمان ممکن به فروش برساند و امید می‌رود به‌زودی در سراسر کشور اجرایی شود.

 

هدفگذاری برای احداث دوهزارهکتار گلخانه در جنوب کشور و 60 هزار اشتغال

رئیسی نژاد تصریح کرد: ساخت دوهزار هکتار گلخانه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دو استان کرمان و خوزستان می تواند برای 60 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کند که در تلاشیم این مهم در سال 1395 عملیاتی شود.

محمدرضا رئیسی‌نژاد افزود: توسعه کشت گلخانه به‌منظور صرفه‌جویی در منابع آبی، افزایش تولید، عبور از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی صنعتی و همچنین تعریف فرصت شغلی در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و اکنون آماده سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که بدین‌وسیله فراخوان آن اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با کشور روسیه، ترکیه و آلمان به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری این کشورها در ایران صورت گرفته و از بخش سرمایه‌گذاری وزارت امور خارجه نیز برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها کمک گرفته شده است.

 

عمده صادرات  فصلی، سبزی کشت و صنعت رجائی به روسیه

رئیسی‌نژاد با اشاره به افزایش تبادلات اقتصادی ایران و روسیه پس از اختلافات سیاسی این کشور با ترکیه ادامه داد: هرچند طی چهار تا پنج سال گذشته صادرات سبزی از کشت و صنعت شهیدرجائی به مقصد روسیه ادامه داشته است، اما پس از شروع اختلافات دو کشور روسیه و ترکیه و اضطرار بازارهای روسیه برای تأمین سبزی به‌ویژه از عید کریسمس تا عید نوروز، ایران بازار هدف مناسبی برای تأمین سبزی این کشور به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شوید و جعفری در رأس صادرات به کشور روسیه قرار دارند و در حال حاضر رایزنی‌هایی برای افزایش سبد صادراتی ایران و روسیه صورت گرفته است که انتظار می‌رود در سال 95 افزایش پیدا کند.

 

خروج از تحریم بانکی و امکان دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی

رئیسی‌نژاد با اشاره به خروج اتحادیه از رفع تحریم بانکی یادآور شد: پس از حدود هفت سال تحریم بانک‌های داخل به‌دلیل انباشت بدهی‌های اتحادیه در ماه‌های پایانی سال گذشته با مذاکرات و پیگیری‌های مدیران اتحادیه از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصوبه‌ای مبنی بر رفع تحریم بانکی اتحادیه ابلاغ شد تا امکان دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی ممکن شود که این حرکت به توسعه پایدار کشاورزی و شکوفایی بیشتر اتحادیه مرکزی و اتحادیه‌های استانی منجر خواهد شد.

(دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵) ۰۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها