چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۴۱۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

امکان رصد 1.5 میلیون تن سبوس در سامانه یکپارچه نهاده های دامی فراهم شد

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در مراسم راه اندازی سامانه یکپارچه نهاده های دامی از رصد و کنترل تولید، عرضه و دسترسی حدود یک میلیون و 500 هزار تن سبوس در مرحله نخست خبر داد.

«حسن رکنی» چهارشنبه در همایش رونمایی از سامانه یکپارچه نهاده های دامی کشور استحصال سبوس سالیانه کارخانه های آرد کشور را یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تن دانست و تصریح کرد: روشی که تاکنون تولید سبوس را در چرخه توزیع قرار می داد، سنتی بود.
وی ادامه داد: با استقرار این نرم افزار در سامانه بانک سپه، امکان خوبی برای همه دامداران، بهره برداران و تشکل ها ایجاد شد و امکان رصد مقدار سبوس استحصالی کارخانه ها با شفافیت بیشتر فراهم آمد.
وی افزود: به طور طبیعی استان هایی مازاد تولید و استان هایی کمبود سبوس دارند و برای جمعیت دامی می توانیم توازن خوب و برنامه ریزی و دقت مناسبی داشته باشیم.
به گفته وی، در گام دوم نهاده های دیگر مانند جوش شیرین در این سامانه قرار می گیرد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: جوش شیرین تنظیم کننده توازن جیره در اقلام خوراکی است.
رکنی گفت: همچنین در نظر داریم برخی مکمل هایی را که در جیره غذایی نیاز است، در این سامانه قرار دهیم زیرا خوشبختانه با توجه به جامعیت این طرح می توانیم بخش زیادی از نهاده های دامی را با این سامانه رصد کنیم.
به گزارش ایرنا، امروز (چهارشنبه) با تبادل موافقتنامه همکاری میان جهاد کشاورزی و بانک سپه، سامانه یکپارچه نهاده های دامی کشور رونمایی شد.
از این پس نزدیک یک میلیون و 500 هزار تن سبوس استحصالی از کارخانه های آرد کشور در قالب یک شبکه شفاف و نظام مند تامین و توزیع شود. / ایرنا
(چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴) ۱۵:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها