سه شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۷:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۴۰۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هیچ هورمونی در مرغداری‌های خراسان رضوی استفاده نمی‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون از نژادهای ویژه‌ای در مرغداری‌های خراسان رضوی استفاده می‌شود که در طول مدت کوتاهی رشد می‌کنند نیازی به تزریق هورمون به مرغ گوشتی وجود ندارد.

جواد ایزدیان اظهار داشت: هم اکنون 1500 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 92 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی وجود دارد که می‌توانند 152 هزار تن گوشت مرغ تولید کنند.

وی افزود: با این حال به علت سیاست‌های در نظر گرفته شده در مرکز برای تولید مرغ در تمام استان‌های محدودیت‌هایی به وجود آمده که در همین راستا میزان تولید مرغ صنعتی در خراسان رضوی 120 هزار تن است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به میزان تولید تخم مرغ در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای استان 9 میلیون جوجه ریزی در هر دوره است که 93 هزار تن تخم مرغ در سال تولید می‌کنند که از این میزان 40 هزار تن به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

ایزدیان افزود: همچنین در خراسان رضوی 170 هزار کلونی زنبور عسل وجود داشته که در سال  94 حدود 1400 تن عسل از آنها برداشت شده است.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مدیریت طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی، تصریح کرد: در حوزه تولید ابریشم نیز این مدیریت فعالیت دارد که امسال 6 هزار جعبه تخم نوغان بین فعالان این بخش توزیع شده و از آنها 180 تن پیله تولید شده و پیش بینی این است که برای سال آینده میزان توزیع تخم نوغان در خراسان رضوی به 7500 جعبه برسد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: علاوه بر اینها مدیریت امور طیور در پرورش سایر ماکیان از جمله بوقلمون، شترمرغ، کبک و بلدرچین نیز فعالیت داشته تا بتواند این محصولات را نیز وارد بازار مصرف خراسان رضوی کند./ تسنیم
(سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴) ۱۷:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها