یکشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۳۸۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

انحصار و تصمیمات خلق‌الساعه حقوق مصرف‌کننده را ضایع می‌کند

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ما با مصوبات خلق‌الساعه روبرو هستیم که نمی‌گذارد تولید و توزیع به درستی انجام شود و بخشی از نوسانات قیمت ریشه‌اش همین موضوع است.

 مجتبی خسروتاج صبح امروز در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به ضرورت توجه به فرهنگ و جایگاه مصرف کننده در کشور اشاره کرد و گفت: ما باید حقوق مصرف کننده را در چند سطح قیمت، کیفیت و خدمات مورد انتظار مصرف کننده دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش قیمت هم باید دقت کرد که در قبل،‌حین و بعد از خرید خدمات لازم و اطلاع‌رسانی به مصرف کننده داده شود که هم دولت و هم تشکل‌ها باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دهند، تا مصرف کننده قدرت انتخاب داشته باشد.

خسروتاج تصریح کرد: در طی سال‌های گذشته تصمیمات خلق‌الساعه سبب شده تا طبعات آن را تولید کننده و نهایتا مصرف کننده بدهد. چرا که مصوبات خلق‌الساعه در کار تولید و توزیع اخلال ایجاد می‌کند و بخشی از نوسانات قیمت ریشه‌اش در اخلالی است که در نظام تصمیم سازی بعضا از سوی دستگاه‌های دولتی و تشکل‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته معاون وزیر صنعت فضای تجاری کشور باید از نظم خاصی برخوردار باشد و ما وقتی شوک به بازار وارد می‌کنیم همه چیز به هم می‌ریزد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر این نکته تاکید کرد: که باید در جهت برخورد با انحصار و تنظیم بازار حرکت کنیم.

خسروتاج خاطر نشان کرد: وظایف سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید متناسب با نیازهای روز تغییر کند و آنچژهکه در اوایل انقلاب و دوران جنگ انجام می‌شد، با اکنون متفاوت شده است، چرا که ما با مازاد عرضه و تولید مواجهیم و در همین راستا به دنبال راهکارهای جدید نظارت، بازرسی و نظارت بر قیمت با سازمان حمایت هستیم.

وی گفت: دولت مایل است بخشی از وظایف خودش را به دلیل تخصصی کردن کارها به تشکل‌ها واگذار کند.

خسروتاج انحصار در برخی رشته‌ها را سبب تضییع حقوق مصرف کننده دانست و افزود: جایگاه انحصاری برای برخی صنایع را شاهدیم، در مصرف که امروز مصرف کننده ما می‌خواهد یخچالی را بخرد باید بتوانیم بازار پاسخگوی متناسب با نیاز مصرف کننده را داشته باشیم و این موضوع به بسط عدالت در جامعه بشری کمک می‌کند.
(یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها