چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۳۶۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شوره زارهایی که مزرعه شد

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با رشد صنعت نیشکر در خوزستان، بیش از 50 درصد شکر مورد نیاز کشور در این استان تولید می‌شود.

مهدی مفیدی در هشتمین همایش فن‌آوران نیشکر ، گفت: اراضی و زمین‌هایی که در آغاز دریافت کردیم، نمکزار و شوره‌زار بودند و اکنون همین اراضی به این سطح بالا از بهره‌‌برداری رسیده‌اند و شاید مجموعه نیشکر در استان رقمی بیش از 5 هزار میلیارد تومان گردش مالی ایجاد کرده است که بسیار با ارزش است.

مفیدی افزود :صنعت شکر، صنعتی چندوجهی است و این صنعت از نظر سرعت احداث و بهره‌برداری با صنایع دیگر متفاوت است.

وی اظهار داشت: کشور ایران کشوری خشک و با محدودیت شدید منابع آبی است و این مساله بر کسی پوشیده نیست و غیر از استان خوزستان که از منابع غنی آب برخوردار است، سایر استان‌ها در خشکسالی دائم به سر می‌برند و این طبیعت سرزمین ما است.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف افق‌های چشم‌انداز، چاره‌ای جز گرایش به نیشکر نداریم و تاریخ موفقیت‌آمیز نیشکر و شکر خوزستان نشانگر قابلیت‌های این استان در این بخش می‌باشد و خوشحالیم که امروز خوزستان، صنعت نیشکر و صنایع جانبی را به عنوان عضوی از خود پذیرفته و به بهترین وضع در چرخه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی خود آن را قبول کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان

(چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴) ۱۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها