چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۳۶۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

چه کسی در سو استفاده از کارت بازرگانی مقصر است؟

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، از چند ارگان تاثیرگذار در سوء استفاده از کارت بازرگانی خبر داد.

حسین طوسی عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران ، گفت: کارت بازرگانی مربوط به شرکت های ثبت شده و شناسنامه دار است که برای رفع نیاز و تجارت خارجی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: افرادی زیادی هستند که کارت خصوصی و شخصی دارند که این کارت به اشخاص داده می شود و مواردی هم وجود دارد که به طور مثال مدارک یک شخص را گرفته و کارت صادر می شود و یک وکالت امر می گیرند که موجب سو استفاده می شود.

طوسی با اشاره به این که کارت بازرگانی مدرکی است که هر کس می تواند داشته باشد، گفت: نحوه استفاده از این کارت بسیار مهم است و نظارت باید توسط نهادهای نظارتی انجام شود.

عضو هیئت نمایندگان تهران با اشاره به واردات 700 پورشه به نام یک زن که مالیاتی هم پرداخت نشده گفت: مشکل این کارت به گمرگ، دستگاه های نظارتی و دستگاههایی که ثبت سفارش را انجام می دهند برمی گردد و گرنه تعداد زیادی از افراد کارت بازرگانی دارند و همه نمی توانند از آن سوء استفاده کنند.

طوسی تصریح کرد: مشکل در کارت بازرگانی نیست زیرا تنها مدرکی است که افراد می تواند با آن تجارت خارجی و صادرات و واردات انجام دهند.

وی ادامه داد: این میزان و سوء استفاده به سایر دستگاه ها و دستگاه های نظارتی مربوط است که می بایست نظارت در صادرات و واردات کشور داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران یادآور شد: اگر نظارت شدیدتر باشد و قوانین به خوبی اجرا شود سو استفاده از کارت بازرگانی امکان پذیر نخواهد بود./  باشگاه خبرنگاران جوان
(چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها