یکشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۴۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

رقم واکسیناسیون دامی دراستان از مرز 21 میلیون گذشت

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی همزمان با دهه فجر با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با دهه فجر و بر اساس دستورالعمل هماهنگ سراسری سازمان دامپزشکی کشور، واکسیناسیون دام های سنگین استان علیه بیماری «لمپی اسکین» نیز انجام شد که طی این عملیات حدود 30 هزار راس دام سنگین خراسان رضوی علیه این بیماری ایمن شدند.

دکتر محمد رشتی باف با اشاره به واکسیناسیون حدود 22میلیون دام سبک و سنگین استان اعلام داشت این رقم حاصل تلاش 10 ماهه دامپزشکی استان در بخش های دولتی و خصوصی است و سیاستهای مبارزه با بیماریهای دامی در خراسان رضوی بر اساس پیشگیری، کنترل و ریشه کنی پی ریزی شده که باتوجه به استقرار 80% سرمایه دامی استان در مناطق روستایی و عشایری بخش عمده وقت اکیپهای فنی صرف پیشگیری در این مناطق می شود.
رشتی باف با اعلام این مطلب افزود: با تلاش صورت گرفته و علیرغم کمبود نیروی انسانی بیش از 75 درصد پیش بینی انجام شده برای عملیات واکسیناسیون دام های استان در سال جاری محقق شده است و تلاش بر این است در صورت تامین اعتبارات ونهاده های مورد نیاز در زمان باقی مانده تا پایان سال، مانند سالهای گذشته بیش از 90 درصد پیش بینی محقق شود.
وی گفت: بیش از 90%جمعیت دامی استان در طول هر سال به طور مستمر تحت عملیات واکسیناسیون علیه بیماریهای مختلف واگیر دامی از قبیل؛ شاربن، آبله، تب برفکی و… قرار می گیرند.
(یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها