یکشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۳۳۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

جولان سریالی میوه های قاچاق تا کی ادامه دارد+جدول قیمت

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در یک هفته گذشته با توجه به اتمام عرضه نارنگی شمال بیش از پیش شاهد عرضه نارنگی های قاچاق پاکستانی در بازار هستیم.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران ، در خصوص وفور میوه های قاچاق در بازار اظهار داشت: در یک هفته گذشته باتوجه به اتمام عرضه نارنگی شمال، بیش از پیش شاهد عرضه نارنگی های قاچاق پاکستانی در بازار هستیم اما لازم به ذکر است که دستگاه های نظارتی به راحتی می توانند گلوگاه های ورود این میوه ها را ردیابی و توقیف می کرد.

وی با اشاره به افزایش تولید مرکبات و سیب در سال جاری گفت: با توجه به افزایش تولید سیب و مرکبات و پایین بودن قیمت این محصولات باید گفت که قاچاق میوه های داخلی در بازار داخل مشکلات برای عرضه میوه های داخلی و تولید کنندگان به همراه داشته باشد.

شادلو در ادامه بیان کرد: با جلوگیری از واردات محصولات قاچاق جلوی واردات آفات و آلودگی هایی که توسط میوه به کشور وارد می شود گرفته خواهد شد زیرا ورود میوه های قاچاق همراه با آفات و بیماری های مختلف موجب صدمه به تولید کنندگان و آلودگی باغات خواهد شد.

وی یادآور شد: باتوجه به تولید 4 میلیون تنی مرکبات و اینکه هنوز فصل برداشت به اتمام نرسیده باید گفت که تولید علاوه بر پاسخگویی نیاز داخل همواره باید برای صادرات آن برنامه ریزی کرد.


محصول

قیمت

انگور شیلی

22 هزار تومان

پرتقال مصری

7 هزار تومان

نارنگی پاکستانی

4 هزار تومان

آووکادو ترکیه

16 هزار تومان

لیمو ترش پاکستان

10 هزار تومان

سیرچینی

10 هزار تومان

شاه بلوط

17 هزار تومان

کدو حلوایی ترکیه

8 هزار تومان

آلو و شبرنگ ترکیه

12 هزار تومان

پامالو ترکیه

16 هزار تومان
















باشگاه خبرنگاران جوان
(یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها