دوشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۱
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۳۲۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

گیلان یکی از دواستان مهم تولید برنج است .

استاندار گیلان در حاشیه همایش رسانه و انقلاب در گفتگو با خبرنگار فودنا به تشکیل شورای کشاورزی و جلسات مستمر برای مقابله با هرگونه بحران آب اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه سال گذشته سال سختی در حوزه ی تأمین آب بود و به فصل کاشت نیز نزدیک می شویم ضرورت دارد تا در خصوص حفاظت از منابع آبی،چاه ها،سدهای لاستیکی،آب بندان ها و سدهای موجود برنامه ریزی شود. با توجه به حق آبه ای که برای استان تعیین شده است یک میلیارد و 600میلیون مترمکعب است و پیگیر هستیم تا حقی از استان در این خصوص ضایع نشود.

دکتر نجفی گفت : استان گیلان جزء دو استان مهم کشور برای تولید برنج است و به همین دلیل همه تلاش ما این است تا آب لازم برای شالیزارهای کشاورزان تامین شود تا شالیکاران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
استاندار گیلان افزود :  قالب های حفاظتی منابع آب استان باید به جد مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلات خاص در اتمام برخی از سدها از میان برداشته شود،
وی از هدر رفتن بارش ها در گیلان به دلیل بارش در زمان غیر از ایام کشت و داشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: کشاورزان ضمن تسریع در  شخم زمستانه همانند سال گذشته مدیریت صحیحی در استفاده از منابع آب استان داشته باشند.
(دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها