سه شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۳۱۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اجرای 100 درصدی طرح برچسب مواد غذایی در سال 95

مشاور اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو از اجرای 100 درصدی طرح برچسب مواد غذایی در سال 95 خبر داد.

سعید رضا رضایی مشاور اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو در خصوص نشانگر تغذیه ای گفت: برچسب سلامت مواد غذایی یک پروژه ملی است و قطعا نیاز به بررسی فرآیند وجود دارد، بنابراین یک فاصله زمانی را برای مشاهده ملموس برچسب مواد غذایی در بازار پیش‌بینی شد. امیدواریم تا سال آینده این طرح اجرایی شود.

وی افزود: خوشبختانه طرح به خوبی پیش می‌رود و گزارشی را از دانشگاه‌ها در این خصوص خواسته‌ایم که تا هفته آینده آماده می‌شود اکثر صنایع و واحدها در حال اجرای این طرح هستند و طبق آخرین آمار حدود 10 درصد محصولات برچسب گذاری شوند.
 
رضایی خاطر نشان کرد: اگر برچسب گذاری‌ها ملموس تر شود، برنامه‌هایی برای اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مردم داریم.هرچند درحال حاضر نیز به صورت جسته و گریخته برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها،‌مدارس و مجامع جهت فرهنگ‌سازی این امر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برچسب گذاری‌ها براساس اولویت‌ واحدهای تولیدی برای صدور مجوزها انجام می‌شود، گفت: محصولاتی که پروانه و مجوزهای در حال صدور دارند، برچسب‌گذاری صورت گرفت. فرآیند برچسب گذاری از زمان اقدام به چاپ تا ورود به بازار زمان زیادی را می‌برد اما امیدواریم تا سال آینده شاهد اجرای 100 درصدی این طرح در بازار باشیم. / باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها