شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۹:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۳۰۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مجوز واردات تیلاپیا تولید را به عرصه نابودی می‌کشاند

مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی گفت: مجوز واردات تیلاپیا توسط سازمان شیلات تنها تولید را به عرصه نابودی می‌کشاند.

حسن آقا زاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی  در خصوص وضعیت صادرات ماهیان گرم آبی اظهار داشت: صادرات ماهیان گرم آبی سال گذشته 18 هزار تن بوده که این رقم باتوجه به اوج تحریم‌ها رقم قابل ملاحظه‌ای است و حال با گشوده شدن درهای صادرات به جای اینکه شیلات در افزایش صادرات به بخش خصوصی کمک کند متاسفانه به سبب عدم حمایت لازم دولت وشیلات میزان صادرات کاهش یافته است.

وی با اشاره به فرآوری ماهیان گرم آبی گفت: فرآوری ماهیان گرم آبی به شکل گوشت و مرغ نیست و لازم به ذکر است که در گذشته تبدیل ماهیان گرم آبی به محصولات فرآوری شده از جمله سوسیس ماهی، کالباس ماهی و پفک ماهی با اشکال متنوع و جذاب انجام می‌شد که به سبب کمبود سرمایه و عدم استقبال شیلات در حمایت از تولید کنندگان این طرح رها شده است.

آقازاده با اشاره به مجوز واردات ماهیان تیلاپیا  از سوی شیلات بیان کرد: سازمان شیلات ایران مجوز ثبت سفارش 150 تن ماهی تیاپیا به دلالان را داده و حال باتوجه به مازاد تولید ومجوز واردات ماهی دیگر تولید کنندگان قادر به رقابت در بازار نیستند زیرا بازار ایران از محصولات اشباع شده است.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شیلات ایران متولی تولید است اما با مجوز واردات ماهیان تیاپیا به کشور تنها تولید را به عرصه نابودی می‌کشاند و گفتنی است که قیمت ماهی قزل آلا نسبت به هفته گذشته به سبب واردات ماهیان سه هزار تومان کاهش یافته است./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها