چهارشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۲۹۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

سرانه مصرف روغن زیتون در اروپا 18 کیلوگرم ، در ایران 150 گرم

مصرف بی رویه روغن نباتی، روغن زیتون را به حاشیه کشانده است

در حالیکه مصرف سرانه روغن نباتی در کشور حدود 28 کیلوگرم است این آمار در خصوص روغن زیتون حدود 150 گرم، معادل کمتر از یک درصد روغن های مضر است.
صالح کارشناس زیتون سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز با بیان اینکه سرانه مصرف روغن زیتون در کشورهای اروپایی 18 کیلوگرم است  افزود : این رقم در ایران که خود تولید کننده زیتون و روغن زیتون است 150 گرم اعلام شده است.
قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی هم امروز با اشاره به اینکه هم اکنون در 24 استان کشورمان 103 هکتار باغ زیتون وجود دارد گفت : میزان روغن زیتون تولیدی کشور هم اینک 6 هزار تن است که به اندازه مصرف همه ایرانیان نیست.
جهانگیرعرب افزود : تلاش می کنیم سطح باغ های زیتون را تا پایان برنامه ششم توسعه به 150 هکتار، تولید زیتون را از 100 هزار تن به 250 هزار تن و در نتیجه تولید روغن زیتون را از 6 هزار تن فعلی به 30 هزار تن تا سال 1404 برسانیم.
وی گفت : سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که تا برنامه هفتم توسعه 17 درصد روغن مصرفی کشور ، روغن زیتون باشد.
قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی میانگین تولید زیتون در دنیا را هزار  و 700 کیلوگرم در هر هکتار اعلام کرد و افزود : در ایران در هر هکتار باغ 2 تن زیتون برداشت می شود که از میانگین جهانی بیشتراست.
جهانگیرعرب گفت : علاوه بر این 100 باغدار نمونه کشور نیز در هر هکتارباغ زیتون بیش از 5 تن محصول تولید می کنند.
منبع: واحد مرکزی خبر
(چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴) ۰۹:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها