شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۲۸۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ارگانیک نبودن محصولات کشاورزی کاهش صادرات آن را به ارمغان آورده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ارگانیک نبودن محصولات کشاورزی کاهش صادرات آن را به ارمغان آورده است.

علی ایرانپور با بیان اینکه به حوزه کشاورزی باید از دید کلان نگریست،گفت:درکنار حرکت به سوی توسعه کمی محصولات کشاورزی، تنوع تولید،دستیابی به خودکفایی،عدم نیاز به واردات و تامین امنیت غذایی به مقوله مهم دیگر که کیفیت محصولات است،باید توجه کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی مستقیم بر سلامت مردم  تاثیر می گذارد،افزود:در زمینه ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی در مجموعه دولت ها کار خاصی صورت نگرفته است و برنامه های جامع و اطلاع رسانی کامل در این ارتباط وجود ندارد.


کشاورزان را باید برای تولید محصولات سالم و ارگانیک تشویق کرد

ایرانپور با بیان اینکه باید کشاورزان را برای تولید محصولات سالم و ارگانیک تشویق کرد، ادامه داد:جامعه هدف که مصرف کننده محصولات کشاورزی هستند نیز باید با ارزش نهادن به سلامت خود با آگاهی کامل از محصولات ارگانیک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فلزات سنگین در کودها و سموم شیمیایی وجود دارد، ادامه داد:این سموم مضر برای سلامتی در بخشی از تولیدات کشاورزی و باغی کشور وجود دارد و این عاملی برای رغبت نداشتن کشورهای دیگر به خرید محصولات کشاورزی از ایران است.


از دست رفتن بازار کشورهای همسایه به دلیل استفاده از سموم نامناسب

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه برای این کشورها علاوه بر تامین و رفع نیاز محصولات کشاورزی واردات محصول سالم و ارگانیک مهم است، اظهار داشت:بخشی از بازارهای جهانی و همسایگان که بهترین سود و استفاده را می توان از آن داشت، به دلیل کوتاهی ها و استفاده از سموم نامناسب از دست رفته است.

ایرانپور با بیان اینکه برای رفع این مشکل باید عزم جدی درمجموعه دولت و وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته باشد، افزود:در این رابطه توضیحات زیادی از وزرای جهاد کشاورزی خواسته شده و تمام وزرا نسبت به برنامه ریزی و پیگیری مطالبات در این رابطه قول مساعد داده اند.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدات محصولات ارگانیک پایین تر از میزان پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه است، ادامه داد:با این روش فرسنگ ها با رسیدن به تولید محصولات ارگانیک و سالم فاصله داریم.
(شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها