دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۸
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۶۲۷۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

بر پایه آمار سال 2009 میلادی آمریکا، بیماری های ناشی از مصرف غذا در رستوران در جهان رو به افزایش است.

نماینده سازمان جهانی ایمنی غذا در ایران از افزایش جهانی بیماری های ناشی از مصرف غذا در رستوران خبر داد بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت برای تهیه غذای کیفی تاکید کرد.

«انعام شکری» یکشنبه در نخستین جشنواره تغذیه برتر که با حضور اتحادیه ها، تشکل ها، اصناف و صاحبان برندهای برتر غذایی در مرکز همایش های صداو سیما برگزار شد، گفت: بر پایه آمار سال 2009 میلادی آمریکا، بیماری های ناشی از مصرف غذا در رستوران در جهان رو به افزایش است.
شکری درباره اهمیت استقرار نظام ها و استانداردهای ایمنی و بهداشت مواد غذایی در رستوران ها افزود: رستوران ها باید غذای کیفی تولید کنند.
وی گفت: تامین غذای کیفی که مواد و عناصر مغذی را به بدن برساند، از مواردی است که باید در رستوران ها اجرا شود و این مهم در کارگروه تخصصی غذا در اتاق اصناف نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
به گفته او، غذا فقط برای رفع گرسنگی نیست بلکه نقش بهداشت غذایی برای کاهش آلاینده های بیولوژیک شیمیایی و فیزیکی، باقیمانده های سموم و داروها نیز باید از سوی اصناف مورد توجه قرار گیرد.
دبیر علمی جشنواره تغذیه برتر تصریح کرد: در دنیای امروز افزون بر گردشگران، مردم بیشتر اوقات خود را خارج از منزل می گذرانند؛ بنابراین غذای خود را از رستوران ها تهیه می کنند.
به گفته شکری، نقش ارتقای بهداشت و کیفیت غذا باید مورد توجه مسئولان بهداشت و صاحبان اصناف در بخش رستوران ها قرار گیرد.
نماینده سازمان جهانی ایمنی غذا ادامه داد: اتاق اصناف ایران حلقه وصل برقراری ارتباط بین اداره ها و نهادهای دولتی با اصناف است و تصمیم ها و راهکارهای دولت در زمینه ارتقای کیفیت و سلامت غذا در واحدهای صنفی اجرایی شود.
به نوشته تارنمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز آمار ایران در سال 1381 شمار رستوران های ایران را 68 هزار و 626 واحد و اقامتگاه ها را 6062 واحد اعلام کرد.
در بخش دهم سالنامه آماری 1391درباره سه بخش «بازرگانی، رستوران و هتلداری»، به شمار اقامتگاه های کشور (3058 واحد) اشاره شده است.
(دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها