پنج شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۲۶۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات ۷۴ هزار تن تخم‌مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ متوقف نشده، گفت: تقاضا برای صادرات تخم‌مرغ افزایش یافته و برای تنظیم بازار داخل و جلوگیری از افزایش قیمت به تمام تقاضاهای صادراتی پاسخ نمی‌دهیم.

رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن در مورد توقف صادرات تخم‌مرغ گفت: این موضوع حقیقت ندارد و صادرات تخم‌مرغ متوقف نشده است.

وی افزود: صادرات تخم‌مرغ طبق روال معمول ادامه دارد، منتهی تقاضا برای آن زیاد شده است.

ترکاشوند با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار داخل باید میزان صادرات تخم‌مرغ را کنترل کرد، اظهار داشت: جواب ندادن کامل به تقاضای صادراتی دلیل متوقف شدن صادرات نیست.

وی افزود: در مقطعی تقاضا برای تخم‌مرغ زیاد می‌شود که اگر به تمام تقاضاها پاسخ دهیم، قطعاً قیمت این محصول در داخل افزایش می‌یابد و بنابراین بازار داخلی به هم می‌ریزد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار میهن تصریح کرد:‌ در این مقطع نیز چنین اتفاقی افتاده و از آنجایی که ما مسئولیت تنظیم بازار داخل و صادرات تخم‌مرغ را برعهده داریم، بنابراین به تمام تقاضاهای مطرح شده پاسخ نداده‌ایم.

ترکاشوند بیان داشت: به طور متوسط روزانه 300 تا 400 تن تخم‌مرغ به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 74 هزار تن تخم‌مرغ صادر شده و صادرات این محصول در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد./ فارس
(پنج شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها