چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۲۴۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تامین امنیت غذایی در آینده بسیج جامعه را می‌طلبد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در آینده امنیت غذایی تنها مربوط به وزارت جهاد کشاورزی‌ها نیست و بقا و حفظ آن نیازمند بسیج جامعه است.

اسکندر زند در مراسم گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: توسعه پایدار در فرهنگ ما ریشه دارد و حق نداریم مانند گذشتگان منافع آیندگان را به خطر اندازیم.

وی افزود: کاهش دی‌اکسید کربن، تثبیت جمعیت جهان، ریشه‌کنی فقر، احیای نظام طبیعی کره زمین از جمله مواردی است که به عنوان مهمترین چالش‌های جهان به حساب می‌آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مهمترین راه احیای نظام طبیعی کره زمین پایدار کردن کشاورزی است که براساس فعالیت‌های جهاد کشاورزی ما باید بتوانیم روز به روز در پایداری کشاورزی بیفزاییم.

زند تصریح کرد: برای پایدار کردن کشاورزی با چالش‌های زیادی روبرو هستیم و شروع کردن آن سخت است اما با توجه به اولویت‌هایی که برای جلوگیری از فرسایش خاک، تخریب منابع خاک، شور شدن  اراضی و کاهش ماده آلی خاک داریم امیدواریم که بتوانیم به احیای نظام منابع طبیعی در کشاورزی پایدار کمک کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تاکیدات فراوانی بر حفظ منابع خاک  دارند به طوری که رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند که اهمیت خاک کمتر از آب نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در آینده امنیت غذایی تنها مربوط به وزارت جهاد کشاورزی‌ها نیست و بقای حفظ آن نیازمند بسیج جامعه است زیرا فعالیت‌های بخش‌های مختلف می‌تواند به ارتقای کشاورزی و عملکرد آن کمک کند. / تسنیم
(چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴) ۱۴:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها