دوشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۲۳۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش قیمت شیر خام کمکی به دامداران نکرده است

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دام‌پروری کشور گفت: صنایع لبنی از سی روز گذشته قیمت هر کیلو شیر خام را 50 تومان کاهش دادند.

محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه فراورده‌های لبنی کشور ، درخصوص افزایش 6 درصدی قیمت شیر، ماست و پنیر از اول دی ماه اظهار داشت: هیچ فردی از مزایای مصرف شیر بی اطلاع نیست و همه می دانیم با افزایش مصرف شیر سلامتی جامعه تضمین می‌شود و به همین خاطر گران شدن محصول دردی را دوا نمی‌کند بلکه بایستی باتحریک تقاضا به سلامت افراد و تولید کمک کنیم.

وی افزود: اتحادیه لبنی از سال گذشته تا کنون علی رغم افزایش هزینه‌ها به سبب کاهش قدرت خرید مردم مقاومت کردند و قیمت‌ها را افزایش ندادند و گفتنی است که این افزایش قیمت‌ها می‌تواند ضربه مهلکی به صنعت دام‌پروری کشور وارد می‌کند.

اسماعیلی در ادامه گفت: در واقع لازم است که دولت اتحادیه‌ها را در تصمیمات خود دخیل کند تا راه  چاره‌ای برای حل مشکلات این صنعت اندیشیده شود نه اینکه بعد از گرفتن تصمیم مصوبه آن را به اتحادیه‌ها ابلاغ کند.

مدیرعامل اتحادیه فراورده‌های لبنی تصریح کرد: صنعت لبنیات یکی از محصولات استراتژیک و تعیین کننده 35 درصدی سفره‌های مردم است  حال با وجود اینکه یک خانواده 5 نفره بایستی هزینه‌ها بالایی را برای خرید محصولات لبنی بپردازند لازم است که تمامی وزارتخانه‌های مربوطه از این صنعت حمایت کنند تا سرانه مصرف لبنیات افزایش یابد.

 ** افزایش قیمت تنها به نفع صنایع لبنی است

جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت دام‌پروری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت شیرخام اظهار داشت: صنایع لبنی از سی روز گذشته قیمت هر کیلو شیر خام را 50 تومان کاهش دادند و نباید فراموش کرد که این افزایش قیمت‌ها تنها به نفع صنایع لبنی کشور است.

وی افزود: در متن بخشنامه پایداری برای قیمت شیرخام و افزایش 100 تومانی آن در نظر گرفته نشده و از طرفی با توجه به اینکه نرخ شیر خام متفاوت است افزایش 100 تومانی شیرخام کمکی به دامداران نخواهد کرد.

آزاد در ادامه گفت: اگر در متن بخش نامه میانگین هر کیلو شیر خام از دامداران 1300 تومان باشد می‌توان گفت که تاحدودی از مشکلات دامداران کاسته می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه صنعت دام‌پروری کشور تصریح کرد: درواقع دولت بایستی خرید تضمینی شیرخام را همانند سایر محصولات کشاورزی انجام دهد و از طرفی ما به التفاوت خرید توسط صنایع لبنی کشور را به دامداران بپردازند تا دامداران بتوانند به کار خود ادامه دهند زیرا در غیر این صورت صنعت دام‌پروری کشور به نابودی خواهد رفت./  باشگاه خبرنگاران جوان
(دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها