جمعه / ۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۱۹۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

گزارش عملکرد گمرک در 8 ماهه اول منتشر شد

به گزارش فودنا، گزارش عملکرد تجارت خارجی ایران (واردات و صادرات) در هشت ماهه‌ی سال جاری منتشر شد.

واردات :
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران به نقل از دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، واردات کشورمان در مدت یاد شده به 27 میلیارد و 307 میلیون دلار رسید که این میزان واردات 20 و 95صدم درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.میزان واردات کشورمان در هشت ماهه سال گذشته 34 میلیارد و 543 میلیون دلار بود.
عمده واردات کشورمان در این مدت به ترتیب به ذرت دامی با سهم 3 و 42صدم درصدی از کل ارزش واردات ، گندم خوراکی با یک و 93 صدم درصد، خودرو سواری با حجم سیلندر بیش از 1500 سی سی و کمتر از 2000 سی سی با یک و 90 صدم درصد ، لوبیای سویا با یک و 89 صدم درصد و کنجاله سویا با یک و 87 صدم درصد اختصاص دارد.
همچنین عمده کشورهای صادرکننده کالا به ایران در هشت ماهه سالجاری به ترتیب کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکیه وسوئیس بوده اند.

صادرات :
همچنین در ادامه این گزارش آمده ،در هشت ماهه سال جاری صادرات غیر نفتی ایران به 29 میلیارد و 632 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 و 48 صدم درصد کاهش داشت.
این گزارش حاکی است ، عمده کالاهای صادرشده شامل میعانات گازی با سهم 17 درصدی از ارزش کل صادرات، محصولات پتروشیمی با 35 درصد و سهم سایر کالاها 48 درصد بوده است . عمده ترین خریداران کالاهای ایرانی هم در مدت یاد شده به ترتیب شامل کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی ، هند و افغانستان بود.
(جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها