چهارشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۸:۳۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۱۸۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
گفتگو با علی معین، مدیر نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان:

برگزاری نهمین نمایشگاه صنعت آرد و نان تهران در آذرماه

علی معین، مدیر عامل گروه تجارت و اطلاعات ITG و همچنین مدیر نمایشگاه بین المللی آرد و نان در گفتگو با فودنا گفت: نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان از تاریخ 15 الی 18 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

به همین مناسبت گفتگویی با مدیر نمایشگاه بین المللی آرد و نان انجام دادیم که با هم می خوانیم:

 

فودنا : ابعاد برگزاری نمایشگاه ؟

علی معین، مدیر نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان : نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان Ibex2015 – 15 لغایت 18 آذر ماه سال جاری در فضای تحت پوشش 000/11 مترمربع در محوطه سالن های 38 و 35 و فضای باز اطراف آن با همکاری و همیاری و حضور پررنگ کلیه انجمن ها و اتحادیه های وابسته با اهدافی چون :

ü       فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف آرد و نان

ü       افزایش سطح فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در صنعت آرد و نان و حمایت از احداث و توسعه واحدهای تولید نان صنعتی در کشور

ü       حرکت سازمان یافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید و تامین مواد اولیه تولید نان

ü       بستر سازی لازم برای ارائه حداکثری ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های داخلی در عرصه ماشین آلات صنایع مرتبط با صنعت آرد و نان

و تعامل و همکاری های بیشتر در صنعت آرد و نان کشور

در گروه کالایی :

1-      تولیدکنندگان نان 2- سازندگان ماشین آلات تولید نان 3- تولید کنندگان آرد 4- سازندگان
 ماشین آلات آرد سازی 5- تولید کنندگان خمیرمایه و بهبوددهنده 6- صنایع کشاورزی غلات مرتبط 7- سازندگان سیلو 8- تولید کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط 9- تولید کنندگان آنزیم های مصرفی در صنایع غذایی 10- تولیدکنندگان دکوراسیون مرتبط 11- تولیدکنندگان امولسیفایرهای خوراکی 12- تولیدکنندگان لباس کار مرتبط 13- صنایع بسته بندی 14- مشاوران صنعت آرد ونان 15- سازمان ها و اتحادیه های مرتبط 16- تولیدکنندگان قهوه و غلات افزودنی 17- مطبوعات و صنایع وابسته 18 - صنایع کیترینگ مربوط به صنعت صنایع کیترینگ مربوط به صنعت آردو نان

با حضور 136 شرکت داخلی و خارجی که تاکنون ثبت نام کرده اند از کشورهای آلمان، ترکیه، یونان، ایتالیا، سوئد، سوئیس، بلاروس ، لبنان، فنلاند، هلند و کره جنوبی با شعار برای نان ایران ... برگزار خواهدشد.

فودنا: برنامه ریزی های انجام شده را در مورد حضور شرکت ها و بازدیدکنندگان بین المللی بفرمائید:

علی معین، مدیر نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان : ستاد برگزاری برنامه ریزی خوب و کارآمدی را به جهت حضور شرکت های خارجی انجام و اجرا نموده ما توانستیم اطلاع رسانی کامل و وسیعی را در سطح بین المللی داشته باشیم علاوه بر آن توانستیم اطلاع رسانی مناسبی را در نمایشگاه Iba 2015 که یکی از بزرگترین نمایشگاههای صنعت نان در دنیا را بصورت حضوری اجرایی کنیم ، به جرات می توانیم بگوییم که برند نمایشگاه صنعت نان ایران با نام Ibex در دنیا شناخته شده است ، هممچنین 3 شرکت نمایشگاهی از کشورهای ترکیه، فرانسه و مالزی به جهت هرچه بهتر اجرایی شدن پروژه با ستاد مرکزی همکاری داشته اند.

در بخش مشارکت کنندگان خارجی ما شاهد رشد 120%  حضور نسبت به سال گذشته هستیم و همچنین در بخش بازدیدکنندگان خارجی نیز نسبت به سال گذشته شاهد رشد 200% می باشیم .

بازدیدکنندگان از کشورهای هند، پاکستان، سنگاپور، آلمان، ترکیه، ایتالیا، روسیه و بلژیک تاکنون درخواست بازدید از نمایشگاه را به ستاد ارسال نموده اند تا مراحل دعوتنامه و اخذ ویزا به جهت آنان انجام گیرد علاوه براین با کمک و راهنمایی های انجمن صنفی تولیدکنندگان ماشین آلات پخت نان و شیرینی برای حضور بازدیدکنندگان و تجار مرتبط با این صنعت از کشورهای CIS ، عراق و حوزه آفریقا برنامه ریزی و هماهنگی های خوبی انجام گرفته است که امیدوار هستیم که مثمر ثمر باشد.

 

فودنا : حمایت و استقبال تشکل ها از این نمایشگاه به چه صورت بوده است؟

علی معین، مدیر نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان : برگزاری یک رویداد نمایشگاه کاری گروهی و تخصصی است و هرچه قدمت آن بیشتر می شود حضور و حمایت بزرگان ، اتحادیه ها و انجمن ها و مرتبط با آن صنعت بیشتر احساس می گردد . امسال شاهد همکاری و همیاری و حضور پررنگ تر کلیه تشکل های مرتبط با صنعت آرد و نان کشور مخصوصا انجمن نانهای حجیم و نیمه حجیم و مسطح انبوه صنعتی استان تهران هستیم که برگزاری این نمایشگاه ماحصل برنامه ریزی و نظارت و کمک ها و تلاش های تک تک این تشکل ها می باشد و این مطمئنا درسالهای آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت.

 

فودنا:  برای محقق شدن اهداف نمایشگاه و پیگیری دستاوردهای نمایشگاه پیش رو، پس از برپایی چه خواهید کرد؟

علی معین، مدیر نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان : برای جواب به این سوال بهتر است نمایشگاه را یک بار دیگر تعریف کنیم و برابعاد آن نگاهی بیاندازیم.

نمایشگاه نقطه تلاقی عرضه کنندگان کالا یا خدمات و متقاضیان همان کالا و خدمات در مکانی خاص و در زمانی مشخص است و از طرفی نمایشگاه تنها مکانی است که می توان از 5 حس انسان در یک زمان به جهت تحقق اهداف گام برداشت.

همچنین نمایشگاه متشکل از پنج حلقه متصل به هم شامل سایت، برگزارکننده، غرفه سازان،
 مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان می باشد حال هریک از پنج حلقه در سه مرحله قبل از نمایشگاه هنگام نمایشگاه و بعد از نمایشگاه تاثیر گذاری خود را بریک رویداد نمایشگاهی دارد.

نکته مهم اینجاست که مشارکت کنندگان محترم بیشتر در حد تاثیر در روند و دست آوردهای نمایشگاه را پس از برپایی نمایشگاه خواهند داشت لذا از مشارکت کنندگان محترم خواهشمندیم به جهت ایجاد فرصت‌های تجاری و ایجاد دستاوردهای بازار هدف شرکت خود ابزارهای مناسب را برای ایجاد این فرصت ها بکار گیرند.

همچنین برگزارکنندگان نمایشگاهها نیز به جهت تحقق اهداف آن پس ازیک رویداد نمایشگاه گزارشات و پیگیری های عملکرد خود را در چهارچوب تعیین شده توسط سازمان توسعه تجارت انجام می دهند که ما نیز از این امر مستثنا نیستیم.

فودنا: سخن پایانی:

علی معین، مدیر نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان : در پایان امیدوار هستیم با توجه به موقعیت حساس کنونی کشور عزیزمان ایران و با همکاری و همیاری کلیه دست اندرکاران صنعت آرد و نان کشور شاهد نمایشگاهی پرشور، پررونق و تاثیر گذار باشیم و از همیجا به سهم خود از تک تک هموطنان عزیز دعوت می کنم تا از این نمایشگاه بازید نمایند.

موفق و پیروز باشید.

(چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴) ۱۸:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها