سه شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۱۷۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی
خسرو تاج:

تغییر شیوه قمیت گذاری کالا/ بخشنامه جدید در راه است

قائم مقام وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: موضوع نصب قیمت بر روی کالا در واحدهای صنفی در دستور کار کارشناسی با حضور دستگاه‌ها و سازمان‎های مربوطه قرار گرفته است.

مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت معدن وتجارت ، با اشاره به درخواست انجمن شرکت های پخش گفت: موضوع نصب قیمت بر روی کالاهای بسته بندی شده در دستور کار کارشناسی با حضور دستگاهها و تشکل های مربوط قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ماده 15 قانون نظام صنفی و ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی تمام عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف اند با نصب برچسب قیمت بر روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمات را به طور روشن و به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کند.

خسرو تاج تصریح کرد: در حال حاضر برای بخشی از کالاهای بسته بندی شده به خصوص مواد غذایی وغیر آن توسط واحدهای تولیدی برچسب قیمت روی کالای تولید شده انجام میشود اما با توجه به تاریخ مصرف، تغییرات در فضای رقابت برای فروش کالا و مازاد بودن عرضه بر تقاضا این سوال برای واحدهای تولیدی به وجود آمده که تا چه اندازه مصرف کنندگان محصولات میتوانند در شرایط فراوانی از تخفیفات مناسب برخوردار شوند .

به گفته قائم مقام وزیر صنعت از نگاه واحدهای تولیدی، الصاق برچسب قیمت روی کالا به دلیل تحولاتی که در زنجیره تامین کالا صورت میگیرد به خصوص در شرایط فراوانی کالا به نفع مصرف کننده نیست و اگر این کار توسط واحدهای صنفی انجام شود شرایطی پیش خواهد امد تا کارخانجات بتوانند با قیمت های رقابتی و در شکل صدور فاکتور رسمی کالا را به شبکه توزیع بفروشند و واحد صنفی باتوجه به هزینه های زنجیره تولید میتواند قیمت را تعیین و روی کالا بچسباند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد:که قانون گذار عرضه کننده کالاهارا موظف به نصب قیمت برو روی کالا نموده و میتوان این اقدام را متوجه واحدهای صنفی نمود ولی باید زمینه اجرایی این طرح در واحدهای صنفی به نحوی که بتوانند از دستگاه های ماشینی لازم برای برچسب قیمت بر روی کالاها استقاده کنند فراهم اورد.

خسرو تاج گفت:در مرحله اول میتوان برای تعدادی از اقلام مصرفی غیر ضروری کار راشروع کرد تابه تدریج تمام واحدهای صنفی برای این امر مهیا شوند و دراین راستا بخشنامه ای درحال تدوین است که به زودی ابلاغ می‌شود./ باشگاه خبرنگاران جوان
(سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها