سه شنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۱۶۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

رد واردات گندم آلوده به کشور

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با رد واردات گندم آلوده به کشور، گفت: هر نوع وارداتی به کشور با گواهی سلامت و تاییدیه های سازمان استاندارد همراه است.

هدایت الله میرمرادزهی ، با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر واردات گندم آلوده به کشور، گفت: با توجه به اینکه هنوز برداشت گندم در برخی از استان های کشور ادامه دارد و تمامی گندم های تولیدی خریداری نشده نمی توان درخصوص میزان کمبود این محصول و نیاز به واردات آن اظهارنظر کرد.

نماینده مردم سراوان، سوران، سیب و زابل درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول نظارت دقیقی بر واردات محصولات مختلف به کشور از حیث سلامت آن ها داشته باشند، افزود: تاکنون گزارش دقیقی از واردات گندم آلوده به مجلس نرسیده است.


تاکید بر ضرورت دریافت گواهی سلامت برای گندم تولیدی و وارداتی


وی با بیان اینکه تمامی کالاهای تولید داخل و همچنین وارداتی باید گواهی سلامت داشته باشند،تصریح کرد: در خصوص واردات گندم باید گفت نیازی به واردات این محصول هنوز احساس نشده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه گندم به عنوان کالایی استراتژیک باید با خرید به موقع و تضمینی درکشور به راحتی کشت شود، گفت:برای رسیدن به خودکفایی دراین محصول و بی نیازی از واردات باید انگیزه کافی در تولیدکنندگان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مبادی خرید و مرزهای ورود گندم درصورت نیاز مشخص بوده از این رو فرضیه واردات گندم آلوده رد می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر ضرورت تشدید عملکرد دستگاه های نظارتی در کشور، گفت: با توجه به جدی بودن مسئله تضمین سلامت درجامعه باید دستگاه های مسئول در این زمینه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
(سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها