یکشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۱۵۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ورود موسسه جهانی حلال به اروپا

به دنبال انعقاد تفاهم نامه دو جانبه موسسه جهانی حلال وابسته به مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی و شورای فتوای اروپا در حلال برای صدور گواهی حلال در حوزه اروپا، فاز اجرای آن به صورت رسمی و با امضای توافقنامه چارچوب عملیاتی آغاز شد.

بر اساس این تفاهم نامه در کلیه کشورهای اروپایی، گواهی های حلال با نظارت و همکاری موسسه جهانی حلال صادر می گردد. موسسه جهانی حلال ، وابسته به ایکریک، مسئول صدور گواهی های حلال در ایران و سایر کشورهای جهان بوده و دارای دفاتر نمایندگی در کشورهای اروپایی و آسیایی است.

در همین راستا ، شورای فتوای اروپا درخواست همکاری خود را مطرح که منجر به انعقاد تفاهم نامه و در نهایت قرارداد همکای در حوزه حلال گردید. با امضای این قرارداد استانداردهای حلال سازمان همکاری اسلامی که مبنای اصلی برای صدور گواهی حلال در موسسه جهانی حلال است در کلیه حوزه اروپا رعایت و بر همان اساس گواهی صادر می شود.

پیش از این نیز، موسسه جهانی حلال در کشورهای ترکیه ، آلمان و ژاپن تعداد زیادی گواهی حلال صادر نموده است که با انعقاد این تفاهم کلیه کشورهای اروپایی زیر چتر حلال ایکریک قرار خواهند گرفت.

بر اساس این قرارداد که با حضور سلیمی عضو هیئت مدیره ایکریک، به امضای کرباسی، مدیر کل ایکریک و میهالفی رئیس شورای فتوای اروپا رسید ، مراحل ثبت شرکت مشترک در اتریش در حال انجام است و در نظر است در کلیه کشورهای اروپایی دفاتر این شرکت مشترک تاسیس گردد.

با توجه به جمعیت حدود 10 % مسلمان در اروپا و افزایش درخواست غیر مسلمانان اروپا برای تهیه غذای حلال و موج پناهجویان مسلمان به اروپا، این قرارداد به روند ترویج اسلام و افزایش آگاهی مردم اروپا نسبت به موازین شرعی اسلامی کمک بسیاری می نماید. بر اساس این توافق در خصوص موضوعات مختلفی از جمله دوره های آموزشی، سمینارها و کنفرانس های مشترک در جهت افزایش آگاهی و ترویج حلال نیز برنامه ریزی گردیده که به مورد اجرا خواهد گذاشته شد.
(یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها