یکشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۱۵۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بهبود وضعیت تولید آرد در خوزستان

دبیر انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان گفت: کاهش قیمت جهانی گندم موجب شد تا مقداری وضعیت تولید آرد بهبود یابد و گندم آزاد را با قیمت مناسب تری خریداری کنیم.

حسنعلی نویدی، اظهار کرد: سیر نزولی قیمت جهانی گندم در دو ماه اخیر نرخ هر کیلوگرم را به 830 تومان رساند. گندمی که دولت به قیمت آزاد به کارخانجات آرد می‌دهد 1220 تومان است و این امر موجب شد تا تولیدکنندگان به سمت خرید از بازار آزاد روی آورند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گندم آلمان و روسیه در بندر امام خمینی (ره) 830 تومان است و هر کیلوگرم گندمی که دولت به نرخ دولتی به کارخانجات آرد می‌دهد، 665 تومان است.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان بیان کرد: براساس تصمیم استانداری، از این پس 30 درصد از سبوس گندم نیز توسط کارخانجات آرد به فروش خواهد رسید تا از این طریق مقداری از هزینه‌های خود را با درآمد حاصل از فروش سبوس پوشش دهند. این تصمیم با استعلام از استان‌های دیگر که این کار را انجام می‌دادند، گرفته شد؛ پیش از این، کل سبوس استحصالی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در استان و خارج از استان عرضه می‌شد.

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر تولید آرد وضعیت بهتری پیدا کرد اما هزینه‌های سربار دولتی مثل مالیات، عوارض و حامل‌های انرژی واقعا سرسام آور است و کمر تولیدکنندگان را شکسته است زیرا این هزینه‌ها روز به روز افزایش می‌یابند.

دبیر انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانجات آرد استان با 35 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند./ ایسنا
(یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴) ۰۸:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها