جمعه / ۱۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۱۵۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

جولان دلالان خرما، در پی انحلال اتحادیه خرما

عضو کمیسیون کشاورزی: نبود تشکل‌هایی مثل اتحادیه خرما؛ بهترین فرصت برای کسب درآمدهای هنگفت توسط دلالان است.

سیدمحمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص انحلال اتحادیه خرما بیان کرد: با توجه به اینکه خرما یک محصول مهم استراتژیک در بین محصولات کشاورزی است، تشکیل مجدد اتحادیه خرما بسیار ضروری و تأخیر در این امر هیچ دلیل منطقی ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: نبود چنین نهادهایی؛ فرصت‎ مناسب را برای جولان دلالان فراهم می‎کند به خصوص در جایی مانند استان خوزستان که با کشورهای حاشیه خلیج‎فارس هم مرز است، آسیب بسیار چشمگیرتر است.

وی افزود: از سوی دیگر در همه اموری که دلالان به آن وارد شده‎اند؛ سود حاصله را از آن خود کرده، باعث آسیب جدی به تولیدکنندگان می‌شوند این جا است که نقش کلیدی این کمیته بیش از پیش مشخص می‌شود.

سادات ابراهیمی افزود: به طور قطع وجود چنین نهادهایی از بدیهیات اولیه در زمینه کشاورزی است تا به این وسیله کشاورزان و نخلداران ما بتوانند محصولات خود را به نحو مطلوب به فروش رسانده، علاوه بر بازار داخلی در بازارهای خارجی و بین‌المللی نیز بدرخشند.

وی اظهار داشت: وجود اتحادیه‎ها در تمامی سازمان‏ها؛ خصوصا بخش خصوصی یک بازه قوی محسوب می‎شود چون حجم عظیمی از شرح وظایف سازمان تعاون روستایی را تشکیل داده، کلیه مراحل تولید و فروش خرما و سایر محصولات کشاورزی در اختیار این بخش و مردم است.

نماینده مردم شوشتر ادامه داد: انجمن‎های مردم نهاد و کمیته‎های مردمی نقش بسیار مهم در رشد و رونق و حل مشکلات این بخش دارد.

وی تصریح کرد: با نظر به عدم توان کشاورزان در پیگیری مطالباتشان و ضعف شدید معیشتی و مالی، به طور قطع چنین تشکلاتی می‎توانند در پیگیری و وصول مطالابات و رفع مشکلات این قشر زحمتکش و محروم جامعه مفید فایده باشد./ باشگاه خبرنگاران
(جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها