یکشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۴ / ۲۳:۴۴
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۱۴۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
یک فعال صنعت قنادی در گفتگو با فودنا:

سرمایه و تسهیلات بانکی به "صنف قنادی" حمایتی نیست!!

محمد نصرتی، مدیر عامل قنادی شیرین منش در گفتگو با فودنا گفت: صنف قنادی، صنعتی کاملا خصوصی است که از سرمایه ی خود ارتقا پیدا کرده است، زیرا تسهیلات بانکی موجود یا در حد ارتقاء صنعتی نیست و یا با سودهای کلان، برای این صنف توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش فودنا، محمد نصرتی، مدیرعامل قنادی شیرین منش گفت: هیچگونه سرمایه و تسهیلات بانکی به صنف قنادی تعلق نمی گیرد و سرمایه ها در این صنف کاملاً شخصی می باشد. این بدان معنی نیست که تسهیلات بانکی وجود ندارد، بلکه یعنی به دلایل مختلف قابلیت استفاده برای رشد اقتصادی را ندارد به هر ترتیب وقتی سخن از کارخانه ی بزرگ و ماشین آلات و دستگاه های متعدد و حمل و نقل به میان می آید ، این امر نیاز به سرمایه ای کلان و همچنین همیاری دولت دارد

این فعال صنعت قنادی در ادامه افزود: ابتدا یک کارخانه باید از نظر مالی تامین گردد و سپس از نظر آموزش شیرینی سازان باید مورد توجه قرار گیرد، سازمان فنی و حرفه ای باید با ترتیب دادن دوره های آموزش شیرینی پزی در سطح کشور از نیروی بیکار آموزش دیده، استفاده ی بهینه نماید .

نصرتی در این گفتگو به خبرنگار فودنا گفت: ما به کشورهای اروپایی و استرالیا صادرات داریم. شهرهای اصفهان، یزد، قزوین، آذربایجان و کرمان با صادرات گز، نبات، پولکی و شیرینی های خاصی که تولید کرده اند، حتی در نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات در فرانسه و آلمان بسیار عالی درخشیدند. ضمن اینکه این شیرینی ها با ذائقه کشورهای اطراف ایران سازگار می باشد. ضمناً ما باید در صادرات مسائلی همچون بسته بندی، ارسال و دیگر موارد را سامان دهی نمائیم و در ضمن همانطور که گفته شد نباید فراموش کنیم که صنعت قنادی یک شناسنامه اقلیمی و فرهنگی برای ایران است فلذا ما از مسئولین محترم وزارت صنعت معدن و تجارت انتظار همیاری و همراهی داریم. این صنعت نیاز به حمایت مسئولین دارید . 

(یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴) ۲۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها