چهارشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۱۳۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بازاریابی ضعیف محصولات کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: متأسفانه با وجود وضعیت مناسب تولید محصولات کشاورزی در کردستان، بازاریابی برای این محصولات بسیار ضعیف است.

کریم ذوالفقاری»، دیروز(5 آبان) در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در سفر هیئت کشاورزی و تجاری سلیمانیه عراق به استان کردستان، این سفر را سفری خوب با برآیند مطلوب برشمرد و اظهار کرد: در همه‌ی برنامه‌های سفر هیئت عراقی به استان کردستان اهداف مختلفی دنبال شد که تسهیل ضوابط و مقررات صادرات، اثبات سلامت محصولات کشاورزی استان و گسترش ارتباطات با دامپزشکی از جمله آنهاست.

وی افزود: خوشبختانه این سفر دستاوردهای مطلوبی برای استان در برداشت که از جمله آن تسهیل ضوابط و رفع موانع دست و پاگیر در امر صادرات است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: اساسی‌ترین هدف در مراودات با مسئولان بخش کشاورزی سلیمانیه عراق، حضور محصولات کشاورزی کردستان در بازار عراق بوده و این هدف جز با تلاش سایر بخش‌های این حوزه ممکن نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان بسیار مطلوب است، تصریح کرد: متأسفانه بازاریابی برای محصولات کشاورزی در کردستان بسیار ضعیف است که باید از طریق گسترش مراودات و تبلیغ برای محصولات، بازار مناسبی را برای عرضه این محصولات فراهم کرد.

ذوالفقاری با تأکید بر ضرورت بسته‌بندی مناسب و صادرات سیب‌زمینی به عراق همکاری تعاونی تولید و اتحادیه سیب‌زمینی‌کاران استان در زمینه صادرات مطلوب این محصول به عراق را خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد: مرغ یخ‌زده و مرغ کشتار روز کردستان باید با مدیریت صحیح به بازار عراق راه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر ایجاد فروشگاه‌های مشارکتی در اقلیم کردستان از محصولات پشتیبانی امور دام استان تأکید کرد و یادآور شد: باید تلاش خود را برای جلب رضایت عراقی‌ها و تأمین نیازهای آنها از طریق ورود به بازار انجام دهیم. / ایسنا
(چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها