یکشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۱۲۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

بیسکویت‌های تاریخ گذشته سازمان ملل در دستان جنگ‌زدگان سوری

سازمان ملل اعلام کرد در چارچوب یک محموله کمکی که به سوریه اعزام شد، اشتباهاً صدها جعبه بیسکویت تاریخ مصرف گذشته برای غیرنظامیان گرفتار در مناطق جنگی فرستاده شده است.

به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد در چارچوب یک محموله کمک که پیشتر این ماه به سوریه اعزام شد، به طور اشتباه صدها جعبه بیسکویت تاریخ مصرف گذشته را برای غیرنظامیان گرفتار در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها نزدیک دمشق فرستاده است.

تاریخ مصرف در مجموع 320 جعبه از 650 جعبه بیسکویت انرژی زا که هجدهم ماه اکتبر به زبدانی و مضایا فرستاده شد، یک ماه قبل از آن گذشته بود.

"یعقوب الحلو،" هماهنگ کننده بشردوست و مقیم سازمان ملل در سوریه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «ما می توانیم تایید کنیم که این در نتیجه یک اشتباه انسانی تاسف بار در جریان روند بارگیری بود.»

وی خاطر نشان کرد هیئت سازمان ملل در سوریه این مسئله را «خیلی جدی» می گیرد و با شرکای خود برای اصلاح اوضاع همکاری می کند.

وی در عین حال افزود منابع پزشکی تایید کرده اند خوردن بیسکویت های تاریخ مصرف گذشته هیچ خطری برای سلامت ندارد.

کاروان کمک هایی که وارد زبدانی و مضایا شد، یک نمونه کم سابقه از رسیدن کمک ها به مناطق تحت محاصره نزدیک دمشق در جریان آتش بس بین نیروهای دولتی سوریه و متحدان آنها و تروریست‌ها بود.

بیانیه سازمان ملل پس از آن منتشر شد که نگرانیهایی به وجود آمد که ممکن است کودکانی که بیسکویت های تاریخ مصرف گذشته را می خورند، بیمار شوند.

از سوی دیگر، مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند بیش از 18 ماه است هیچ مورد جدیدی از فلج اطفال در خاورمیانه گزارش نشده است که این باعث می شود کارشناسان فکر کنند شیوع این بیماری با موفقیت متوقف شده است.

شیوع فلج اطفال که مقامات می گویند 36 کودک را در سوریه و دو نفر را در عراق بین ماه اکتبر سال 2013 و ماه آوریل سال 2014 فلج کرد، باعث نگرانی‌هایی درباره شیوع گسترده این بیماری شد. / باشگاه خبرنگاران
(یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها