یکشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۴ / ۰۹:۲۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۱۲۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید هشت میلیون و 80 هزارتن گندم به ارزش بیش از 94 هزار میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بیش از 94 هزار میلیارد ریال برای برای خرید هشت میلیون و 80 هزار تن گندم در سالجاری به کشاورزان پرداخت شد.

علی قنبری افزود :همزمان با پایان فصل خرید تضمینی گندم در کشور، دولت تمام پول کشاورزان بابت فروش گندم را به آنها پرداخت کرد .
به گفته وی ، مبلغ 150 میلیارد ریال مانده مطالبات گندمکاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شد تا به حساب کشاورزان واریز شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: همزمان با خرید تضمینی گندم و پرداخت کامل بهای آن به گندمکاران، فصل خرید تضمینی سال 1394 به پایان رسید.
قنبری گفت : خرید هشت میلیون و 80 هزار تن گندم توسط یکهزار و 22 مرکز خرید مستقر در سراسر کشور صورت گرفت و این مراکز توانستند با تحویل گرفتن بیش از یک میلیون و 300 هزار محموله گندم از کشاورزان، فصل خرید تضمینی گندم داخلی را با موفقیت به پایان برسانند.
به گفته وی ، رقم پرداختی به کشاورزان مبلغ 94 هزار و 60 میلیارد ریال است و امسال حدود 400 هزار تن گندم دروم نیز خریداری شد.
قنبری افزود : مزیت نسبی صادرات گندم دروم موجب شده تا شرکت بازرگانی دولتی ایران، برنامه صادرات 400 هزار تن از این محصول را در دستور کار قرار دهد.
این مقام مسئول تصریح کرد: امسال علیرغم کاهش بارشها، با ایجاد انگیزه و حمایت از کشاورزان، حدود یک میلیون و 400 هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته در کشور خریداری شد، تا با وجود ذخایر استراتژیک این کالا، نیازی به واردات گندم برای تامین آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی نباشد.
قنبری برنامه ی دولت تدبیر و امید را حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ذکر کرد و گفت: دولت امسال گندم را به قیمت هر کیلوگرم یکهزار و 155 تومان از کشاورزان خریداری کرد که با هزینه های جانبی قیمت تمام شده آن به 12 هزارو 500 تومان می رسد ، اما با قیمت هرکیلو گرم 665 تومان به نانوایی ها عرضه می کند تا نان مصرفی مردم با قیمت پایین تری تامین شود. / ایرنا
(یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها