سه شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۹۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری اولین همایش آب‌های معدنی بسته بندی شده

در این همایش بر ارتقای مدیریت کیفیت آبهای آشامیدنی، معدنی و بسته بندی شده و نحوه عرضه آن تاکید شده است.

دکتر سیمین ناصحی رئیس مرکز تحقیقات کیفیت آب در اولین همایش ملی آب‌های بسته‌بندی شده ضمن تشکر از تمام افرادی که در این همایش حضور دارند، گفت: رعایت جنبه‌های بهداشتی در مورد آب های معدنی بسیار مهم است و اگر آلودگی بیولوژیکی و شیمیایی وجود داشته باشد ممکن است مردم را دچار عوارض جبران ناپذیری کند و این اهمیت تا جایی پیش می‌رود که سازمان ملل در اهداف هزاره سوم خود دسترسی به آب سالم را یکی از مهمترین اهداف خود بر شمرده است.

وی گفت: در کشور ما وزارت بهداشت وظیفه  اصلی نظارت بر آب‌های آشامیدنی را بر عهده دارد و آبی که در کشور ما استفاده می‌شود حدود 97 درصد شامل آب لوله کشی است‌. در بخش دیگر آن شامل آبهای بطری است.

ناصحی تصریح کرد: امروزه تصفیه آبهای خانگی نیز به منازل راه پیدا کرده است اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود افرادی که از آن استفاده می‌کنند نحوه استفاده و زمان استفاده از آن را نمی‌دانند و بیشتر حالت لوکس و تزئینی دارند و باید با تحقیقات زیاد از آنها استفاده شود تا بفهمیم عملکرد مناسبی دارند یا خیر.

وی همچنین ادامه داد: یکی از دلایل اصلی برای تحقیق روی آبهای آشامیدنی تصویب راهبرد بهبود کیفیت آب شرب است که به سازمانهای مجری ابلاغ شده است و در این سند بر ارتقای مدیریت کیفیت آبهای آشامیدنی، معدنی و بسته بندی شده و نحوه عرضه آن تاکید شده است.

وی در پایان گفت: هدف ما کمک به وزارت بهداشت است و باید فضایی را ایجاد کنیم که چالش‌های کیفی در‌باره آبهای بسته بندی شده بیان شود.

 

باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها