دوشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۴
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۰۸۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی پیشرو در تحقیقات مولکولی زعفران

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی را به عنوان مرکز پژوهشی پیشرو کشور در حوزه تحقیقات مولکولی زعفران معرفی کرد.

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، «دکتر مسعود نجف نجفی» با بیان این مطلب گفت: این پژوهشکده با بیش از سی سال تحقیق و پژوهش در زمینه زعفران به عنوان مرجع تحقیقاتی بزرگ کشور، دارای اثر بخشی بالایی در افزایش راندمان و کیفیت این محصول بوده است.
وی ادامه داد: از این رو پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان یک مرکز تحقیقاتی ملی در حوزه صنایع غذایی، یکی از سیاست های راهبردی خود را بر محور تحقیقات زعفران با بهره گیری از تکنولوژی های نو مانند زیست فناوری تدوین نموده است.
وی افزود: این فعالیت ها در راستای اهداف کلان کشور و در حمایت از صنایع داخلی انجام شده اند.
نجفی با بیان اینکه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی را می توان به عنوان اولین مرکز پژوهشی کشور در حوزه تحقیقات مولکولی زعفران معرفی کرد گفت: این پژوهشکده بخشی از فعالیت های تحقیقاتی خود را در زمینه شناسایی زعفران ایران در سطح ژنتیک ملکولی قرار داده است و در همین راستا پروژه ای برای بررسی خصوصیات ملکولی و بیو شیمیایی ژن های درگیر در بیو سنتز کروسین زعفران با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت فناوری ریاست جمهوری در دست اجرا دارد.

(دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها