شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۰۷۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

لزوم برندسازی کشمش ایرانی در بازارهای جهانی

نماینده مردم قوچان و فاروج درمجلس با بیان اینکه کشمش باید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود،گفت: وزارت جهاد کشاورزی که متولی این امر است باید آن را در شوراهای مربوطه مطرح و به تصویب برساند تا کشمش به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

هادی شوشتری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درخصوص صادرات کشمش و رسیدگی به وضعیت باغدارن،گفت: کشاورزان و باغداران با عدم خرید تضمینی کشمش مواجه هستند و این باعث شده است تا هزینه تولید بیشتر از درآمد باشد.




لزوم برندسازی کشمش ایرانی در بازارهای جهانی

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی که متولی این امر است باید آن را در شوراهای مربوطه مطرح و به تصویب برساند تا کشمش به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود تا شاهد پایداری اشتغال و رونق  درعرصه تولید و صادرات این محصول باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از دوستان درخصوص این محصول عنوان می کنند که کشمش جزء اقلام استراتژیک نیست و فقط درچند استان شاهد باغداری انگور هستیم؛اما باید یک نگاه اساسی به این محصول بشود وبا فرآیندهایی همچون خرید تضمینی آن را دوباره در بازارهای جهانی مطرح کنیم.

چرخه تولید، فرآوری، بازاریابی و صادرات کشمش مورد توجه قرار گیرد


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: خوشبختانه شهر قوچان به عنوان یک قطب تولید کشمش در کشور محسوب می شود و در جلساتی که با تولید کنندگان داشتیم دو محور خرید و بازاریابی مورد بحث قرار گرفت و ما باید تلاش کنیم تا چرخه تولید، فرآوری، بازاریابی و صادرات برای این محصول تکمیل شود.

به گزارش خانه ملت؛ ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشمش دنیا است و جایگاه کشمش ایران می‌تواند بسیار بهتر از وضعیت کنونی باشد،اما عدم حمایت و توجه به این محصول،صادرات این محصول را تحت تاثیر قرار داده است. قیمت کشمش صادراتی ایران نسبت به سایر کشورها پائین‌تر است.

توجه به خشکبار درکشور بسیار کم است و به این موضوع اهمیت داده نمی شود؛زیرا دولت به دنبال حمایت از صنایع بزرگ است در حالی که تولید آبغوره و شیره انگور و سایر محصولات انگور پتانسیل بالایی در سودآوری و اشتغال‌زایی دارد.

 

 

(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها