شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۰۷۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تعیین قیمت مناسب گندم برای تولیدکننده ایجاد انگیزه می‌کند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تعیین قیمت مناسب گندم برای تولیدکننده ایجاد انگیزه می‌کند از دولت خواست قیمت خرید تضمینی گندم را قیمت مناسبی اعلام کند.

هدایت الله میرمرادزهی خاطرنشان کرد: دولت باید طوری قیمت گندم را حساب کند که علاوه بر هزینه های تمام شده مثل آب، برق،‌سم، کاشت، داشت و برداشت هزینه های جانبی را حساب کنند و طوری نباشد که به عنوان مثال فلفل که زحمت کمتری دارد و محصول سوق اجیشی نیست هفت تا هشت هزار تومان به فروش برود اما گندم که از نظر استراتژیک ارزش دارد به قیمت پایین تری نگه داشته شود.

او ادامه داد: اگر قیمت گندم مناسب شود در تولید کننده ایجاد انگیزه می‌شود و او می تواند در سالهای آتی تولیدی بیشتری داشته باشد.

این عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: این خواسته اولیه کمیسیون است که نرخ خرید تضمینی متناسب با هزینه ها در نظر گرفته شود و کشاورز بتواند از درآمدی که دارد زندگی اش را بگذراند و به کارش ادامه دهد.

نماینده مردم سراوان همچنین خاطر نشان کرد: مبالغی که باید بابت خرید تضمینی گندم امسال به کشاورزان پرداخت شود در منطقه ما هنوز تسویه نشده است. وزارت جهاد کشاورزی برای این کار نیاز به مبالغی دارد که دولت باید کمک کند تا این وزارتخانه بتواند مبالغ مطرح شده را پرداخت کند.

ایسنا

(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها