چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۰۷۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

خرید تضمینی گندم تمام شد طلب گندمکاران همچنان باقی است

سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم پایان یافت، گفت: هنوز ۳۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

حشمت‌الله نظری عضو هیات مدیره و سخنگوی خرید تضمینی گندم بانک کشاورزی ، گفت: از ابتدای برداشت گندم تا پایان آن گندم کشاورزان به ارزش 93 هزار و 790 میلیارد ریال خریداری شده و مبلغ 90 هزار و 41 میلیارد ریال هم به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی افزود: از دهه سوم فروردین و آغاز برداشت گندم تا پایان خرید گندم 8 میلیون و 55 هزار و 870 تن گندم در 1131 مرکز فعال خریداری شد.

سخنگوی خرید تضمینی بانک کشاورزی با بیان اینکه کار خرید گندم در 31 استان کشور پایان یافت، افزود: مبلغ 3700 میلیارد ریال از طلب کشاورزان گندم‌کار هنوز پرداخت نشده است.

نظری بیان داشت: شرکت بازرگانی دولتی در تلاش است تا هر چه زودتر پول گندمکاران را تأمین و به حساب آنها واریز کند.

به گزارش فارس، طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی در سال زراعی گذشته 1155 تومان و قیمت هر کیلوگرم گندم دوروم 1188 تومان است.

طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری حدود 11 میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود 8 میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری می‌شود که این امر محقق شد.

براساس این گزارش: در حالی که بیش از یک هفته از سال زراعی جدید آغاز شده و کشت گندم بیش از 10 روز است که در برخی استان‌های سردسیر در حال انجام است هنوز نرخ خرید تضمینی این محصول توسط دولت اعلام نشده است.

 

فارس

(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۳:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها