دوشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۰۷۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تعطیلی بدون اخطار نانوایی در صورت استفاده از جوش شیرین

فرماندار اردبیل گفت: نانوایی که در شهرستان اردبیل از جوش شیرین در پخت نان استفاده کند بدون اخطار تعطیل می‌شود.

جواد زنجانی صبح دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت کیفیت آرد و نان اردبیل تصریح کرد: استفاده از جوش شیرین به جد مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت مشاهده چنین تخلفی نانوایی بدون اخطار تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کیفیت نان در اردبیل به شکل مطلوب نرسیده و بهبود آن دنبال می شود، متذکر شد: در این راستا بازرسان در خصوص نحوه پخت از جمله سوزاندن، خمیر کردن، به عمل آوردن خمیر و ... ارزیابی دارند که در این راستا کیفیت نان و رسیدن به استانداردهای لازم پخت دنبال می شود.

به گفته فرماندار اردبیل در مقطعی که در زمان هدفمند سازی یارانه ها آرد به نرخ آزاد به فروش رفته شاهد بهبود کیفی نان بودیم و مجددا با توقف آن با مشکل کیفیت آرد و نان مواجه شدیم.

زنجانی با یادآوری اصلاح قیمت از سال ۹۲ اضافه کرد: پخت نان باید برای نانوا صرف کند تا در مقابل نان کیفی تولید شود و با توجه به اینکه تا سال ۹۳ قیمت آرد و نان در اردبیل افزایش نداشت این موضوع در کیفیت نان تاثیر گذاشته بود.

وی با یادآوری افزایش ۲۰ درصد قیمت نان ادامه داد: با این وجود حتی این افزایش نیز به صرفه نانوا نبود و خیلی از نانوایان به دلیل مشکل قیمت ها مجبور به تعطیل کردن فعالیت خود شدند.

فرماندار اردبیل حمایت از نانوایی های آزاد پز و چند منظوره را راهکار حل این مشکل دانست و تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ نانوایی چند منظوره در شهرستان اردبیل راه اندازی شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه شورای آرد و نان فرمانداری منحل شده و فعالیت آن به سازمان صنعت و معدن منتقل شده است، ادامه داد: بازرسی از طریق صنعت و معدن انجام می شود و در عین حال اداره کل استاندارد، معاونت غذا و دارو و تعزیرات حکومتی نیز بازرسی هایی دارند.

زنجانی با تاکید به اینکه بهبود کیفی آرد و نان همچنان دنبال می شود، اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد فضایی هستیم که هر نانوایی که کیفی است فعالیت داشته باشد و مابقی خود به مرور تعطیل شوند.

مهر

(دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها