چهارشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۰۶۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش تقاضای زعفران تاثیر در قیمت بازار ندارد

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران بیان کرد: کاهش تقاضا برای زعفران متقارن با کاهش موجودی بازار است.

علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران ، درخصوص روند خرید و فروش زعفران اظهار داشت: با توجه به روند خرید و فروش زعفران بسیار آهسته است و این طبیعی است که خریداران عمده منتظر محصول نو هستند زیرا از نظر کیفی تفاوت چشمگیری میان محصول نو با محصولی که یک سال از تاریخ تولید آن گذشته وجود دارد.

وی افزود: کاهش تقاضا برای زعفران متقارن با کاهش موجودی بازار است و به همین خاطر این امر تاثیر در کاهش قیمت ندارد و همواره امیدوارم با نزدیک شدن به آستانه فصل برداشت قیمت زعفران از تعادل نسبی برخوردار شود تا به راحتی بتوانیم در دنیا تجارت کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران درادامه بیان کرد: درحال حاضر قیمت زعفران بین 6 تا 7 میلیون تومان است و از طرفی تا ابتدای فصل برداشت به سبب کاهش محصول طبیعی است که آهنگ رشد صادرات زعفران را به صورت گذشته نداشته باشیم.

حسینی خاطرنشان کرد: کشورهای اسپانیا، عربستان، کویت، قطر، فرانسه، استرالیا، هلند و ایتالیا مشتریان بسته بندی‌های ریز زعفران کشور ما هستند به گونه ای که در حال حاضر بیش از 100 هزار بسته ریز زعفران به اسپانیا که مدعی تولید زعفران است صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مصرف زعفران در صنعت‌های مختلف ایجاب می‌کند که انواع بسته بندی ها در زعفران کاربرد داشته باشد و از طرفی تنوع بسته بندی و مصرف زعفران به تقاضای مشتری هم بستگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۸:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها