دوشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۵۸۵
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس فرآورده های لبنی

تفاهم اتحادیه دامداران و صنایع لبنی بر سر قیمت شیرخام

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:نشست مشترکی بین اتحادیه دامداران و مجموعه صنایع لبنی تشکیل شده که احتمالا در آینده‌‌ای نزدیک با انعقاد یک تفاهمنامه‌ای مصوبه سال گذشته تنظیم بازار عملیاتی شود.

حسن رکنی  معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم امضاء تفاهمنامه‌های توسعه همکاری‌های کشاورزی بین ایران و فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: بخش صنایع لبنی و واحدهای دامپروری از هم جدا نیست و این دو بخش مثل حلقه‌های زنجیر به هم متصل و منافع و سودشان هم به هم وصل است.

وی با اشاره به قیمت مصوب شیرخام در تیرماه سال گذشته، افزود: قیمت 1440 تومان سال گذشته توسط سازمان حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده انجام شد و ما به دنبال این هستیم که این قیمت به شکل منطقی اجرایی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که صنایع لبنی چه میزان از تولید سود می‌برند، گفت: عددی را نمی‌توانم برای آن اعلام کنم زیرا قطعا هر مجموعه تولیدی فاکتورهای مختلفی برای تولید و محاسبه سود دارد و من قادر به اعلام یک عدد بخصوص در این مورد نیستیم.

معاون تولیدات امور دامی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اخیرا نشست مشترکی بین اتحادیه دامداران و مجموعه صنایع لبنی تشکیل شده که احتمالا در آینده‌‌ای نزدیک با انعقاد یک تفاهمنامه‌ای مصوبه تنظیم بازار عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: همانطور که زنجیره‌های طیور در بخش‌های مختلف ایجاد شده باید دامداران هم بتوانند چنین زنجیره‌هایی را تشکیل داده و در بعضی از کارخانجات لبنی سهیم باشند.

فارس

(دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴) ۱۷:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها