یکشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۰۲۳۵
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس اقتصاد
بهرامن

هشدار نسبت به ادامه رکود اقتصادی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به تشریح دلایل رشد منفی تولیدات صنعتی در سه ماهه ابتدایی امسال پرداخت و نسبت به ادامه وضعیت رکود در اقتصاد هشدار داد.

محمدرضا بهرامن  اظهار کرد: آمار ارائه شده از وضعیت رشد صنعتی در سال جاری نشان‌دهنده این است که تنها راهی که می‌توان به وسیله آن جریان اقتصادی را به حرکت درآورد، پایان دادن به وضعیت رکود است.

وی افزود: برای اینکه جریان سالمی در روال تولید کشور ایجاد شود باید تمام توان، اراده و قوانین‌مان را به سمت خروج از رکود سوق دهیم، چراکه در غیر این صورت با عارضه‌های بدتری مواجه می‌شویم؛ همان‌گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهد نیمه اول امسال در بخش تولید شرایط مثبتی نداشته‌ایم و به دلیل اینکه در نیمه دوم سال به ویژه در سه ماه آخر سال تولید شیب ملایم‌تری به خود می‌گیرد با افت بیشتری در بخش تولید مواجه می‌شویم.

نایب رییس خانه معدن با بیان راهکاری برای بهبود وضعیت تولیدات صنعتی ادامه داد: یکی از اصولی که امروز برای بهبود وضعیت تولیدات صنعتی نیازمند آن هستیم تزریق نقدینگی در جهت تحریک تقاضاست، اگر تحریک تقاضا به شکلی مطلوبی انجام نشود نمی‌توان به تنهایی تولید را تقویت کرد، چراکه اگر در این شرایط تولید را افزایش دهیم اما نتوانیم عرضه متناسب با تولید داشته باشیم مشکلات مضاعفی برای بخش تولید ایجاد می‌شود.

بهرامن افزود: باید بپذیریم یکی از فضاهایی که به سرعت می‌تواند تقاضا را تحریک و شرایط امیدوارانه‌ای را نسبت به آینده ایجاد کند، رونق صنعت ساخت و ساز به ویژه ساختمان‌های کوچک است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اضافه کرد: باید نقدینگی را در این جهت سوق دهیم تا بتوانیم تقاضا را برای واحد‌های تولیدی افزایش دهیم. اگر صنعت ساختمان شرایط عادی پیدا کند و جریان تقاضا در بخش تولیدات بالا می‌رود به خروج از رکود کمک خواهد کرد، چرا که بیش از 200 نوع ماده تولیدی ما وابسته به صنعت ساختمان است.

وی همچنین تصریح کرد: به هر حال در شرایط فعلی نمی‌توان با تغییر تکنولوژی‌ها و ایجاد فضاهای جدید برای ورود به بازار‌های سایر کشور‌ها فضای امن اقتصادی ایجاد کنیم. فرض کنیم اگر سیستم گردش نقدینگی یا سرمایه در گردش تامین شود اما نتوانیم تولیدات مان را به شکل مطلوبی عرضه کنیم همان مشکلات پیشین وجود خواهد داشت.

بهرامن نسبت به ادامه وضعیت رکود در اقتصاد هشدار داد و گفت: نباید به راحتی از کنار مهار تورم بگذریم، چراکه باعث ایجاد آرمش در فضای اقتصادی شده است اما باید توجه کنیم که ادامه رکود ایجاد شده می‌تواند آرامش به وجود آمده را از بین ببرد و مشکلات و عارضه‌های منفی را برای واحد‌های تولید ایجاد کند، ممکن است این وضعیت از مشکلات کارمندان دولت کم کند اما نمی‌تواند به نفع واحد‌های تولیدی باشد.
(یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها