چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۰۱۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

تعیین قیمت خرید توافقی خرمای خوزستان

قیمت خرید توافقی خرمای نخلداران در خوزستان از سوی اتاق بازرگانی اهواز تعیین شد.

کمیته ماده چهار با دستور العمل خرید توافقی خرما برای سومین بار به میزبانی و همت اتاق بازرگانی اهواز و با حضور رئیس اتاق اهواز، معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان، نماینده استانداری خوزستان، نواب اتحادیه صادرکنندگان خشکبار خوزستان، معاون فنی تعاون روستایی خوزستان، رئیس کمیسون کشاورزی اتاق اهواز، معاون نظام صنفی کشاورزی خوزستان و جعمی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خرما در محل اتاق اهواز برگزار شد.

این کمیته با محوریت خرید توافقی خرما برگزارشده و پس از چندین جلسه مستمر و ساعت ها بحث و بررسی بالاخره نرخ خرید توافقی خرما برای اولین بار در کشور در استان خوزستان و قبل از هرگونه اقدام کشوری در این استان عملیاتی و تعیین شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز شامگاه دوشنبه در این جلسه اظهار کرد: اتاق بازرگانی اهواز وظیفه دارد تا هم از صادر کننده و هم از تولیدکننده حمایت کند. امروز خوشحال هستیم که این اتاق برای اولین بار در کشور و قبل از شورای اقتصاد اقدام به برگزاری این جلسه برای حل مشکل قدیمی خریدهای توافقی می کند.

شهلا عموری افزود: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید صدای واحدی داشته و این امر قطعا در توانمند شدن و تقویت این تشکل ها اثرگذارخواهد بود. شکی نیست به عنوان نماینده تشکل ها در راستای رفع مشکلات، ارئه راهکارها و توانمند شدن بخش اصیل خصوصی حاضر بوده و هزینه های مربوطه را بپدازیم.

وی با بیان اینکه خرمای ایران محصولی استراتژیک بوده و در بازارهای خارجی مشتریان زیادی دارد، یادآور شد: نرخ خرید توافقی خرما باید به گونه ای باشد که نخلداران، خریداران و صادر کنندگان منتفع شده و دست دلالان از سودهای بادآورده کوتاه تر شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: تمام هزینه های جانبی اعم از سبد، جمع آوری و حمل و نقل به  طور جداگانه به عهده  خریدار بوده که پس از توافق با نخلداران توسط خریدار پرداخت می شود.

عموری با تأکید بر پرداخت به موقع هزینه خرید خرمای توافقی توسط خریدار که همان اتحادیه صادر کنندگان خشکبار است، عنوان کرد: متولیان ذیربط همچون اتاق بازرگانی اهواز، جهاد کشاورزی خوزستان، سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان موظف هستند تا نسبت به اطلاع رسانی قیمت تعیین شده اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از نخلداران درخواست داریم تا محصول سال جاری خود را به اتحادیه صادر کنندگان خشکبار تحویل داده تا ضمن تضمین پرداخت هزینه های خرید توافقی دست دلالان نیز کوتاه تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این جلسه نیز سایر مسئولان و حاضران اظهارنظر کرده و در نهایت با جمع بندی جلسات گذشته، قیمت خرید توافقی خرمای درجه یک از نخلداران مصوب شد.

در این جلسه مقرر شد تا بر اساس تصمیم این کمیته تمام خرمای درجه یک نخلداران استان با قیمت توافقی ۱۱هزار و ۵۰۰ ریال توسط اتحادیه صادرکنندگان خشکبار خوزستان در محل نخلستان خریداری شود.

ایرنا

(چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها