شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۰۰۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزی دستوربردار نیست

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات محصولات کم‌آب‌بر و واردات محصولات پر آب‌بر گفت: نفس این کار درست است.

محمد سادات ابراهیمی اظهار کرد: ‌این کار کاملا علمی و کارشناسی است اما باید زیرساخت‌های لازم برای فراهم‌سازی بستر مناسب جهت تشویق کشاورزان فراهم شود.

وی گفت: یادمان باشد که کشاورزی در کشور ما صد در صد خصوصی است و دستوربردار نیست؛ اگر شرایط و زیرساخت‌ها فراهم نباشد، هیچ طرحی نمی‌تواند موفق باشد.

او ادامه داد:‌ باید راه‌هایی برای رفع دغدغه و نگرانی کشاورزان فراهم شود. یکی از مشکلات کشاورزان، عدم صرفه اقتصادی برخی محصولاتی است که آب کمتری می‌برند. این محصولات توسط دولت مورد حمایت نیستند درنتیجه ممکن است کشاورز رغبتی به کشت آنها نشان ندهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار باشد کشاورز را تشویق کنیم باید ضمانتی نسبت به خرید محصولاتشان وجود داشته باشد. این مساله تا به حال نبوده و مشوق خاصی برای کشاورزان وجود نداشته است. چنانچه این طرح‌ پیش‌بینی لازم برای تامین منابع مالی و مشوق‌ها را داشته باشد، ایده خوبی است.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: در شرایط کنونی باید در این مسیر قدم برداریم. دنیا دارد به این سمت و سو می‌رود. ما هم باید روی کشت محصولاتی که آب کمتری مصرف می‌کنند کار کنیم و از نتیجه تحقیقات علمی در این زمینه استفاده کنیم.

ایسنا

(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها