شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۰۰۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

۷۰ آشپز زنجانی برای حضور در جشنواره ملی آش ایرانی رقابت کردند

مسئول دبیرخانه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی گفت: صبح و عصر روز جمعه، ۷۰ آشپز زنجانی برای دستیابی به غرفه‌های جشنواره ملی آش ایرانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ابوالفضل اجلی افزود: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان حضور در دهمین جشنواره ملی آش ایرانی هر سال با افزایش مواجه است، امسال نیز برای ارتقابخشی به کیفیت این جشنواره مقرر شد ابتدا متقاضیان در مرحله استانی با یکدیگر رقابت کنند تا آش‌های برتر به جشنواره ملی آش ایرانی راه یابند.

وی افزود: از ساعت ۸ صبح روز جمعه حدود ۴۵ آشپز در محل کارخانه کبریت زنجان و حدود ۳۰ آشپز نیز در نوبت عصر در محل گاوازنگ به رقابت پرداختند تا از این میان ۹ آشپز برای طبخ آش در جشنواره ملی آش ایرانی با سایر استان‌ها رقابت کنند.

مسئول دبیرخانه دهمین جشنواره ملی آش ایرانی بهداشت غذا، اصالت آش، طعم و مزه، خواص و تزیینات آش را از جمله مواردی برشمرد که در داوری مورد توجه است.

اجلی یادآور شد: همه بسترها برای برگزاری دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و اولین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم فراهم شده است و امیدواریم جشنواره‌ای کیفی‌تر از گذشته پیش‌رو داشته باشیم.

به گفته وی، اسامی غرفه‌های منتخب از سوی داوری روز شنبه اعلام خواهد شد.

 شهرداری همپای میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان گفت: شهرداری زنجان همپای اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان برای برگزاری دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو تلاش می‌کند.

جشنواره ملی آش ایرانی

سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرداری زنجان بسترهای فرهنگی، اجتماعی، زیباسازی، ترافیک و سایر امور عمرانی شهر را برای میزبانی دهمین جشنواره ملی آش ایرانی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به رقابت آشپزهای مناطق مختلف استان زنجان برای حضور در جشنواره ملی آش ایرانی، اظهار کرد: جمعه در دو نوبت صبح و عصر ۷۰ آشپز برای رسیدن به مرحله ملی جشنواره آش ایرانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گفته صفوی آش ترش، آش رشته، آش گوجه‌فرنگی و آش گل نسترن از جمله آش‌هایی هستند که برای رقابت در مرحله استانی طبخ شدند.
(شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها