یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۹۹۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد

بررسی موضوع مالیات بر ارزش افزوده در اتاق تهران

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران پیشنهاد داد: موضوع مالیات بر ارزش افزوده در نشست آتی کمیسیون توسعه صادرات و تسهیل تجارت اتاق تهران مورد بررسی قرار گیرد که مورد استقبال قرار گرفت.

 محسن بهرامی ارض اقدس گفت: وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز اصلاحیه آیین نامه صدور و تمدید کارت بازرگانی را به دولت ارایه داده و قرار است در کمیسیون دولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
بنابراین گزارش محمد لاهوتی عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق تهران، اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از عوامل افت صادرات کشور است و چاره ای فوری باید برای آن اتخاذ شود. 
وی موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی را مهم توصیف کرد و افزود: اتاق بازرگانی باید طی همکاری با تشکل ها، ظرفیت های سرمایه گذاری در هر یک از بخش های اقتصادی را مشخص و برای ارائه به هیات ها و شرکای خارجی آماده کند.
مجیدرضا حریری از فعالان اقتصادی نیز در این زمینه اولویت نخست را اصلاح ساختار فضای کسب وکار در کشور عنوان کرد. 
به اعتقاد وی، جذب سرمایه گذاری خارجی پیوند نزدیکی با شرایط فضای کسب وکار در کشورها دارد از این رو، اتاق بازرگانی در همکاری با دولت باید توان خود را روی اصلاح این بخش قرار دهد.
ابوالحسن خلیلی از فعالان اقتصادی در صنعت غذا نیز اظهار داشت: نبود آمار و اطلاعات کافی از ظرفیت و توانمندی های اقتصادی در کشور یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود.
وی اضافه کرد: هیات های خارجی در حالی به ایران سفر می کنند که هیچگونه اطلاعات و آماری از وضعیت اقتصادی و ظرفیت های سرمایه گذاری در کشور در اختیار آنها قرار داده نمی شود. 
وی گام اولیه برای آغاز همکاری های اقتصادی با شرکای خارجی را تدوین و تهیه کتابچه های جامع از اطلاعات صنعتی و تجاری ایران عنوان کرد و در این جهت، یکی از وظایف تشکل های صنعتی تهیه این گونه اسناد است.
عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز تشکیل کمیته مشترک میان بخش خصوصی و دولت در زمینه اعزام و پذیرایی از هیات های خارجی را ضروری دانست.

وی ایجاد امکاناتی برای استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشور را ضروری دانست وخواستار حضور عملی اتاق بازرگانی در این زمینه شد.

ایرنا

(یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها