دوشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۹۸۴۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

نان ایرانی‌ها امسال ملی می‌شود؟

با توجه به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی درباره افزایش خرید تضمینی گندم و نداشتن کسری برای تامین نیاز داخل، احتمالا امسال نان مردم از گندم تولید داخلی و بدون نیاز به واردات تامین می‌شود.

در طول سال‌های مدیریت دولت گذشته همواره ایران به واردات گندم برای تامین نیاز داخلی خود نیازمند بود و گویا مسئولان وقت و مردم، سال‌های خودکفایی گندم را به فراموشی سپرده‌ بودند. چراکه به گفته رییس دولت یازدهم در این سال‌ها روند افزایشی واردات و روند کاهشی تولید گندم همواره ادامه داشت تا جایی که در سال‌های پایانی دولت گذشته میزان واردات آن به هفت میلیون تن رسید.

اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و بازگشتن حجتی به وزارت جهاد کشاورزی خودکفا شدن در تولید گندم در دستور کار مسئولان وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و به گفته وزیر جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر همواره واردات کاهش و تولید و خرید تضمینی این محصول افزایش یافته است، چرا که در سال 1392 میزان خرید تضمینی گندم چهار میلیون و 700 تن و در سال 1393 شش میلیون و 700 هزار تن بود.

البته حجتی درباره امسال نیز نویدی دوباره برای گندم داد و گفت‌:امسال میزان خرید تضمینی گندم به هشت میلیون تن خواهد رسید و دیگر کسری تولید نداریم که به واردات نیازمند باشیم و تنها برخی کارخانه‌های تولید ماکارونی و نشاسته برای تامین بخشی از نیازهایشان به صورت محدود، گندم وارد می‌کنند.

علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز از کافی بودن ذخایر و میزان خرید تضمینی گندم خبر داده و اعلام کرده که امسال گندمی به کشور وارد نخواهد شد.

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴) ۱۳:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها