دوشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۳
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۹۶۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

تفاوت آب آشامیدنی و آب معدنی

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو تفاوت آب آشامیدنی و آب معدنی را تشریح کرد.

 پیرو دستور وزیر در خصوص نمونه برداری از آب‌های بسته بندی شده و آب معدنی، حسین رستگار، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه بررسی آب‌های معدنی چندی پیش توسط وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در اولویت قرار گرفته، بر این اساس تمامی آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور نمونه برداری شده تا اقدامات لازم به‌سرعت روی آن انجام شود.
رستگار افزود: با توجه به اینکه این آب‌ها از چند جنبه مختلف در حال بررسی هستند با این حال امیدواریم زودتر از برنامه زمان بندی شده به نتایجی برسیم و در صورت وجود مواردی از تخلف، از جنبه نظارتی و کنترلی به دانشگاه‌ها اعلام خواهیم کرد تا اقدام لازم صورت پذیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: آب‌ها دو نوع هستند، یکی آب‌های معدنی و دیگری آشامیدنی؛ آب‌های معدنی باید طی چهار فصلی که از منابع برداشت می‌شود از لحاظ شرایط مواد معدنی، کیفیت و دیگر عوامل یکسان باشد و این آب‌ها در چهار فصل بررسی می‌شود که نباید شرایط آن تغییری داشته باشد اما آب آشامیدنی آبی است که می‌تواند تغییر فصلی داشته باشد و همین‌طور تغییراتی را در آب‌های آشامیدنی ایجاد می‌کنند که می‌توانند مقداری املاح به آن اضافه یا کم کنند بنابراین آب آشامیدنی و آب معدنی تفاوت‌هایی دارند.
رستگار در ادامه عنوان کرد: نظارت‌ها و بازدیدها از کارخانه‌های تولید آب معدنی به‌صورت برنامه ریزی شده توسط کارشناسان ما صورت می‌پذیرد و علاوه بر آن، مسئول فنی با حضور مداوم در کارخانه نیز وظیفه تأیید کیفیت آب را از همه جنبه‌ها دارد.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد: تا به امروزه در بررسی‌ها هیچ گونه مشکلی دیده نشده است و اگر مشکلی وجود داشته باشد حتماً اعلام خواهد شد و برخوردها نیز از طریق مسیر قانونی صورت می‌پذیرد و مردم در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.

 

تسنیم

(دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها