دوشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۹۶۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
دبیر کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف:

غذای حلال نیازمند وضع قانون در مجلس است

دبیر کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف گفت: غذای حلال موضوعی فرا ملی است به نحوی که نیازمند وضع قوانین اجرایی در مجلس است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، «دکتر پرویز اولیا» با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه مردم و مسئولان هنور متوجه اهمیت غذای حلال نیستند و حتی تصور بر این است که در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: ممکن است در زمینه ذبح شرعی و صید ماهی مشکلی نداشته باشیم اما بحث اصلی به افزودنی هایی برمی گردد که در جریان فرآوری مواد غذایی استفاده می شود.
اولیا با بیان اینکه موضوع غذای حلال نیازمند پیگیری همه جانبه است افزود: ابتدا باید در زمینه پیچیدگی بحث حلیت مواد غذایی اطلاع رسانی شود و برای ساماندهی آن نیز باید از همفکری تمام ذی نفعان استفاده شود.
وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادهای برای ساماندهی بحث غذای حلال در کشور ارائه می دهید بیان کرد: این طرح باید با همفکری کلیه ذی نفعان آن در قالب طرحی ملی پیگیری و اجرایی شود و پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح نقشی اساسی در تحقق آن ایفا می کند.
دبیر کمیسیون سلامت، امنیت غذایی و رفاه اجتماعی شورای عالی عتف با بیان اینکه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از بازوان اصلی بحث غذا در کشور محسوب می شود گفت: این طرح توسط پژوهشکده تدوین شده اما مساله اساسی این است که در این زمینه اطلاعات و آگاهی لازم در میان مسئولان وجود ندارد.

 

 

(دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها